آماده بازگشایی گذرگاه های زمینی با عراق هستیم

به گزارش درگ فایل، معاون سفیر تهران در بغداد گفت: ایران آماده بازگشایی گذرگاه های مرزی با عراق و از سر گیری تبادلات تجاری و انتقال کالاست.

آماده بازگشایی گذرگاه های زمینی با عراق هستیم

به گزارش خبرنگاران از فارس، موسی طباطبایی معاون سفیر ایران در عراق گفت: تهران آماده بازگشایی تمامی گذرگاه های مرزی با رعایت تمامی موازین بهداشتی است.

او به وبسایت المربد عراق گفت که ایران امیدوار است طرف عراقی تمامی مقدمات لازم برای از سر گیری تبادلات تجاری را فراهم سازد و این اقدام در راستای منافع دو ملت عراق و ایران است.

طباطبایی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی گذرگاه های مرزی با منطقه کردستان عراق باز است و انواع کالاها از این گذرگاهها عبور می کند؛ اضافه کرد: ما تمامی تجهیزات لازم برای تست کالاها و افراد جهت اطمینان از عدم آلودگی به ویروس کرونا را آماده کرده ایم تا هیچ نگرانی در خصوص انتقال ویروس از ایران به عراق یا بالکعس وجود نداشته باشد.

معاون سفیر ایران در بغداد، همچنین گفت که 80 درصد گذرگاه های مرزی میان ایران با همسایگان خود از جمله ترکیه، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و آذربایجان و همچنین گذرگاههای مرزی با منطقه کردستان عراق باز است و تبادلات تجاری و انتقال کالا تحت تدابیر پیشیگیرانه انجام می شود.

طباطبایی در خصوص از سر گیری پروازهای میان دو کشور نیز گفت که سخن گفتن در این خصوص هنوز زود است و در حال حاضر بازگشایی گذرگاه های زمینی اولویت دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 516

به "آماده بازگشایی گذرگاه های زمینی با عراق هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده بازگشایی گذرگاه های زمینی با عراق هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید