آن چه پرسپولیس داشت و استقلال نداشت

به گزارش درگ فایل، بین پرسپولیس و استقلال تفاوت هایی وجود داشت که منجر به سرنوشت ناهمسان آنها در آسیا شد.

آن چه پرسپولیس داشت و استقلال نداشت

به گزارش خبرنگاران، روزنامه همشهری نوشت: مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با دو سرنوشت متفاوت برای سرخابی های مرکز همراه بود؛ استقلال در امارات برابر الهلال تن به شکست دو بر صفر داد و از دور مسابقات کنار رفت، پرسپولیس اما در شهر دوشنبه با تک گل دیرهنگام مهدی ترابی، استقلال تاجیکستان را از پیش رو برداشت و به دور بعد رسید. بین پرسپولیس و استقلال تفاوت هایی وجود داشت که منجر به این سرنوشت ناهمسان شد.

قرعه آسان تر

بدون تعارف قرعه پرسپولیس آسان تر از استقلال بود و این مسئله به صعود سرخ ها یاری کرد. بله. می دانیم که استقلال تاجیکستان در مرحله گروهی بالاتر از الهلال نهاده شد و حتی چهار گل به این تیم زد اما انصافا کدام پرسپولیسی حاضر بود قرعه دو تیم در این مرحله جابه جا می شد؟ به هر حال الهلال ستاره های ممتازی داشت که حتی در شب بد این تیم هم کار را درآوردند اما استقلال تاجیکستان از فضایی متفاوت آمده بود؛ تیمی که بیشتر از توانایی های فنی، انگیزه و اشتیاق داشت. بازی کردن با الهلال سخت تر بود. آنها کوچک ترین اشتباهات استقلالی ها را به سختی تنبیه کردند اما استقلال تاجیکستان هرگز این قدر بی رحم نبود.

تغییرات کمتر

پرسپولیس طبق معمول هر تابستان چند خروجی مهم داشت اما باز هم مثل همواره به شکل مناسب و هدفمند جای رفته ها را پر کرد. در ترکیب اصلی بازی با استقلال تاجیکستان، رضا اسدی تنها خرید نو قرمزها بود اما برای استقلال تهران در ملاقات با الهلال، نفرات نوی همانند عارف آقاسی، زبیر نیک نفس، جعفر سلمانی و امیرحسین حسین زاده به اسم بازیکن اصلی به میدان رفتند. هر تیمی در جهان با این حجم از تغییرات دچار مشکل خواهد شد و استقلال هم از این قاعده مستثنی نیست. پرسپولیس اما هارمونی تیمی اش را حفظ کرد و نتیجه لازم را گرفت؛ حتی روی زمین سفت دوشنبه.

ذهنیت متفاوت

استقلال برای باخت به مصاف الهلال رفت و پرسپولیس برای برد رودرروی استقلال تاجیکستان نهاده شد. بدون اغراق حتی 10 درصد طرفداران استقلال هم به موفقیت این تیم برابر نماینده عربستان ایمان نداشتند. حتی وقتی بازی آغاز شد و استقلال نشان داد که شرایط بهتری نسبت به الهلال دارد، باز هم خودباوری لازم نزد آبی ها به وجود نیامد و این تیم فرصت های خوب گلزنی را یکی پس از دیگری از دست داد. در ادامه هم همین اعتماد به نفس پایین باعث شد استقلالی ها با اشتباهات عجیب فردی موقعیت پیروزی را در اختیار حریف بگذارند. در پرسپولیس اما ذهنیت برنده وجود داشت و همین مسئله باعث شد حتی با وجود گره افتادن در کار، شاگردان یحیی گل محمدی قالب تهی نکنند. آنها باور داشتند که شانس اول پیروزی در این میدان هستند و همین اعتقاد درونی، کار را برایشان راحت تر کرد. واقعیت آن است که فرهاد مجیدی و مجموعه استقلال پیش از بازی با الهلال باید خیلی بیشتر و بهتر روی ابعاد روحی و روانی مجموعه تیم کار می کردند.

ستاره گره گشا

اگر مهدی ترابی و گل استثنایی او نبود، شاید بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان به وقت های اضافی و حتی ضربات پنالتی می کشید اما وینگر تکنیکی قرمزها در برترین زمان ممکن گره کار را باز کرد. ضربه ترابی به خوبی نشان دهنده تفاوت های عمیق یک ستاره با یک بازیکن معمولی است. پرسپولیس در این سال ها از این دست ستارگان گره گشا زیاد داشته؛ از مهدی طارمی تا وحید امیری، امید عالیشاه، احمد نوراللهی و حتی علیپور و آل کثیر و عبدی. استقلال اما در این مورد ضعف دارد. در این تیم یک مهدی قائدی با چنین توضیح وظایفی وجود داشت که حالا او هم ترانسفر شده است. شاید این حقیقت کمی تلخ به نظر برسد اما استقلال بیش از حد معمولی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1226

به "آن چه پرسپولیس داشت و استقلال نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آن چه پرسپولیس داشت و استقلال نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید