ائتلاف سعودی به تجاوز خود علیه یمن سرانجام دهد

به گزارش درگ فایل، به گزارش خبرنگاران به نقل از اخبار الیمن، سازمان غیر دولتی بین المللی حقوق بشری سام مستقر در ژنو با صدور بیانیه ای اظهار داشت که ادامه تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن باعث تقویت درگیری ها در این کشور و نقض گسترده حقوق بشر علیه شهروندان یمنی می گردد.

ائتلاف سعودی به تجاوز خود علیه یمن سرانجام دهد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

در ادامه این بیانیه آمده است: زندگی میلیونها یمنی به دلیل گرسنگی و بیماری در معرض تهدید قرار گرفته است. جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن فاقد مبانی اخلاقی بوده و از راستا خود و اهداف از پیش اعلام شده خارج شده است.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: ائتلاف سعودی به دنبال ایجاد شبه نظامیان مسلح و تجهیز آنها به انواع سلاح ها و نظارت مستقیم امارات بر این شبه نظامیان است که نشان می دهد این ائتلاف از اهداف ادعایی خود در یمن فاصله گرفته و مشروعیت مداخلاتش را در این کشور از دست داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: عناصر تحت حمایت امارات در یمن دست به اقدامات شورشی و ایجاد مسائل و بحران ها و نقض قوانین بین المللی از جمله کشتار و بازداشت و ایجاد زندان های مخفیانه می زنند. ائتلاف سعودی اقدام به انتقال مزدوران به یمن با هدف ایجاد این زندان ها در استان های جنوبی و شکنجه بدنی و ربودن دهها غیر نظامی یمنی در استان های عدن و حضر موت و کشتار هزاران غیر نظامی به ویژه زنان و بچه ها در مناطق مسکونی نموده است.

در این بیانیه نوشته شده است: ائتلاف سعودی کنترل بنادر جنوبی یمن را در دست گرفته و فرودگاه ها را به حالت تعلیق درآورده است که این مسأله باعث وخیم شدن اوضاع معیشتی مردم این کشور شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 494

به "ائتلاف سعودی به تجاوز خود علیه یمن سرانجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف سعودی به تجاوز خود علیه یمن سرانجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید