اردوغان: دولت های اروپایی صادق نیستند، تمدید حالت فوق العاده به اوضاع بستگی دارد

به گزارش درگ فایل، رئیس جمهور ترکیه انتقاد شدیدی به خلف وعده های اتحادیه اروپا در توافق پناهندگان وارد نموده، همچنین تمدید حالت فوق العاده در کشورش را نامشخص و مرتبط با اوضاع دانست.

اردوغان: دولت های اروپایی صادق نیستند، تمدید حالت فوق العاده به اوضاع بستگی دارد

با ما سفر کنید و با تور جمهوری چک از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با آ.ار.دی. آلمان انتقاد شدیدی به خلف وعده های اتحادیه اروپا در توافق پناهندگان با ترکیه نموده گفت: دولت های اروپایی صادق نیستند. اتحادیه اروپا به ترکیه وعده 3 میلیارد یورو برای تأمین تقریباً 3میلیون پناهنده از سوریه را داده بود، اما تا به امروز تنها به صورت نمادین کمی پول به ما پرداخت شده است.

وی از پرداخت یک تا دو میلیون یورو از طرف اتحادیه اروپا سخن گفت.

وی اضافه کرد: ما بر سر وعده های خود هستیم و قول های ما سر جایش است، اما اروپاییان آن گونه که وعده داده اند هنوز پرداخت ننموده اند. اتحادیه اروپا مقصر است.

اتحادیه اروپا با ترکیه یک توافق در مسئله پناهندگان منعقد نموده است که مفادی دارد از جمله اینکه اتحادیه اروپا پناهندگان و دیگر مهاجرانی را که از 20 مارس به صورت غیرقانونی به یونان رفته اند به ترکیه برگرداند و به ازای هر پناهنده سوری که به ترکیه بازگردانده می گردد از 4 آوریل یک پناهنده سوری دیگر به صورت قانونی و مستقیم از ترکیه به اتحادیه اروپا برود.

اردوغان در بخش دیگری از این مصاحبه تمدید حالت فوق العاده سه ماهه در کشورش بعد از کودتای نافرجام را مسئله ای نامشخص دانسته گفت: ما باید ببینیم شرایط چگونه پیش خواهد رفت. اگر در عرض این سه ماه شرایط معمولی باشد ما دیگر به تمدید این حالت فوق العاده احتیاج نداریم.

وی به این مسئله اشاره نمود که در فرانسه نیز بعد از حملات تروریستی به مدت 9 ماه حالت فوق العاده برقرار است.

اردوغان مجدداً مخالفان خود را تروریست نامیده و از حملات خود علیه هواداران جنبش فتح الله گولن و پاکسازی دستگاه های دولتی بعد از کودتا حمایت نموده گفت: همه آنچه صورت گرفته است در چارچوب حاکمیت قانون و عدالت بوده است. تعلیق هزاران نفر از معلمان و استادان دانشگاه به هیچ گونه شکافی در آموزش و پرورش منجر نشده است.

وی درباره اجرای مجدد مجازات اعدام نیز بار دیگر بر خواست مردم تأکید نموده گفت: مردم در حال حاضر شورش نموده و می گویند ما خواستار مجازت اعدام هستیم. من این قدرت را ندارم که مجازات اعدام را دوباره اجرایی کنم. من یک پادشاه نیستم و فقط یک رئیس جمهور هستم. یک رئیس جمهور قدرتمند بودن به این مفهوم نیست که علیه قانون اساسی اقدام کنیم. برای این کار باید با مردم مشورت کرد.

وی اضافه کرد: تنها در اروپا مجازات اعدام وجود ندارد وگرنه تقریباً همه جا این امر اجرایی می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 159

به "اردوغان: دولت های اروپایی صادق نیستند، تمدید حالت فوق العاده به اوضاع بستگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: دولت های اروپایی صادق نیستند، تمدید حالت فوق العاده به اوضاع بستگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید