اروپا نه؛ هند کانون بعدی کرونا است

به گزارش درگ فایل، کارشناسان با توجه به شرایط جمعیتی هند احتمال می دهند کانون بعدی کرونا در دنیا هند باشد.

اروپا نه؛ هند کانون بعدی کرونا است

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گلف نیوز، کارشناسان می گویند تدابیری که در دیگر کشورهای آسیایی برای مهار ویروس کرونا موثر واقع شده اند ممکن است در هند کارایی نداشته باشد و این کشور به کانون بعدی شیوع کرونا در دنیا تبدیل گردد. در هند 125 نفر به ویروس کرونا آلوده اند و سه نفر نیز از این بیماری جان باخته اند.

گفته می گردد تا 15 آوریل (سوم اسفند) تعداد مبتلایان به کرونا ده برابر خواهد شد و سپس شمار مبتلایان تصاعدی افزایش خواهد یافت.

در کشور هند با یک میلیارد و سیصد میلیون نفر جمعیت رعایت بهداشت فردی و فاصله دریافت افراد از یکدیگر که در دیگر کشورهای منطقه کارساز بوده است، چندان عملی نمی باشد. ضمناً زیرساخت بهداشت و درمان نیز در هند چندان مطلوب نمی باشد و فقط سه ممیز هفت دهم درصد فراوری ناخالص داخلی به بخش بهداشت و درمان اختاص دارد که از جمله پائین ترین درصد ها در سطح دنیا است.

تا به امروز هند در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه از گزند جدی و شدید کرونا در امان مانده است. نخست وزیر هند گفت دولت هر آنچه در توان دارد برای مقابله با شیوع کرونا انجام می دهد.

نگرانی اصلی هند در خصوص ایالت مهاراشترا است که دارای بیشترین درصد شهرنشین در هند است و مرکز آن یعنی بمبئی پایتخت اقتصادی هند است. در این شهر تا کنون 39 نفر به کرونا مبتلا شده اند.

فاصله دریافت افراد از یکدیگر مساله ای است که در شهرها و توسط طبقه متوسط رعایت می گردد اما در مناطق روستایی و فقیر نشین امکان پذیر نمی باشد. در شهر پونه همه مغازه ها به مدت سه روز تعطیل شده اند.

یکی از مسائل عمده هند تراکم جمعیت است. در هند در هر کیلومتر مربع 420 نفر زندگی می نمایند در حالیکه در چین این رقم 148 نفر است.

در کره جنوبی همه افراد مشکوک به مبتلا بودن به کرونا مورد آزمایش قرار گرفته اند اما جمعیت انبوه هند چنین امکانی را به مقامات این کشور نمی دهد. دولت هند به آزمایشگاه های خصوصی مجوز داده است تا آزمایش مربوط به ابتلا به کرونا را انجام دهند اما میخواهد فهرست خاصی از این آزمایشگاه ها را در اینده اعلام کند تا به نتیجه آزمایش ها اطمینان بیشتری ایجاد گردد.

  • منبع: عصر دیپلماسی. مترجم: داود حیدری
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 300

به "اروپا نه؛ هند کانون بعدی کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا نه؛ هند کانون بعدی کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید