استعفای سعد الحریری به فرایند تشکیل دولت لبنان ضربه می زند

به گزارش درگ فایل، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، جبران باسیل رئیس جریان آزاد ملی لبنان در سخنانی به افزایش حدس ها پیرامون احتمال استعفای سعد الحریری از سِمَت خود به اسم نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان، واکنش نشان داد.

استعفای سعد الحریری به فرایند تشکیل دولت لبنان ضربه می زند

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: استعفای حریری برخلاف آنچه که بعضی گمان می نمایند، فایده ای برای پفراینده تشکیل دولت ندارد و حتی به آن ضربه هم می زند. ما تا به امروز همه کوشش خود را برای موفقیت فرایند تشکیل دولت انجام داده ایم.

جبران باسیل اضافه کرد: ما بعلاوه آماده هستیم تا هر اقدامی که به ادامه ماموریت حریری در تشکیل کابینه یاری می نماید، انجام دهیم. درحال حاضر توافق پیرامون بسیاری از مسائل مورد اختلاف حاصل شده است و می توانیم در آینده درباره دیگر مسائل هم توافق کنیم.

پیشتر روزنامه الأخبار اعلام نموده بود که محتمل است سعد الحریری طی روزهای آینده از سِمَت خود به اسم نخست وزیر مأمور تشکیل دولت تازه استعفا دهد. بعضی منابع خبر دادند که حریری در ملاقات با معاون رئیس مجلس لبنان تصمیم خود برای استعفا از پستش را اعلام نموده است.

چندی پیش هم روزنامه لبنانی البناء با انتشار مطلبی اعلام نموده بود: آنچه که در زمینه تشکیل کابینه تازه لبنان می توان گفت این است که فرایند شکل گیری دولت تازه به یک بن بست نزدیک شده است. نمی توان به تشکیل کابینه تازه حداقل در آینده نزدیک امیدوار بود. واقعیت این است که هرچقدر هم کوشش کنیم که نسبت به فرایند تشکیل کابینه تازه لبنان خوشبین باشیم، نمی توانیم چنین کاری انجام دهیم. برآیند تحولات تنها ما را به سمت بدبینی سوق می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1154

به "استعفای سعد الحریری به فرایند تشکیل دولت لبنان ضربه می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعفای سعد الحریری به فرایند تشکیل دولت لبنان ضربه می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید