اعتراضات مردم سوریه علیه اشغالگران در دیرالزور

به گزارش درگ فایل، خبرگزاری خبرنگاران- حومه شرقی دیرالزور در سوریه شاهد اعتراضات گسترده علیه اقدامات گروه تروریستی موسوم به نیرو های سوریه دموکراتیک (قسد) بود.

اعتراضات مردم سوریه علیه اشغالگران در دیرالزور

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، حومه شرقی دیرالزور در سوریه شاهد اعتراضات گسترده علیه اقدامات گروه تروریستی موسوم به نیرو های سوریه دموکراتیک (قسد) بود. معترضان با سردادن شعار هایی خواستار طرد عناصر حزب کارگران کردستان از مناطق خود شدند.

یکی از معترضان گفت: اگر این گروه ها را از اینجا جمع نکنند از دیرالزور تا بوکمال خیمه تحصن برپا می کنم.

محمد الخضر خبرنگار شبکه در سوریه در گزارشی همراه با پخش تصاویری از اعتراضات، به سخنان این شهروند سوری اشاره کرد و آن را سخنان اعتراض آمیزی دانست که نشان دهنده خشم آنان از وخامت اوضاع معیشتی مردم و مخالفت با اوضاعی است که اداره خودخوانده در حومه شرقی دیرالزور به وجود آورده است. شهروندان شرکت کننده در این اعتراضات خواستار انتها دادن به ظلم و ستمی شدند که بر اعراب ساکن این مناطق اعمال می شود. مبارزه با فساد و تامین فرآورده های نفتی از دیگر خواسته های تظاهرکنندگان معترض در منطقه ای است که منبع ثروت های نفتی سوریه به شمار می رود.

جاسم البدر از بزرگان دیرالزور گفت: ملت خواستار تامین نیاز های اولیه خود اعم از نان و فرصت های شغلی شرافتمندانه و... است. مردم می خواهند اشغالگران از این منطقه طرد شوند، نمی خواهند احساس کنند تحت اشغال هستند.

در ادامه گزارش آمده است: شرکت کنندگان در این اعتراضات بر ضرورت طرد عناصر حزب کارگران کردستان که نهاد های اداره خودگردان را تحت سیطره دارند تاکید می کنند.

جاسم البدر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم اینجا ابتدا طرد داعش را پذیرفتند، اما اکنون که می بینند گروهی می خواهد این منطقه را جدا کند و به دنبال خودمختاری است، نمی خواهند از سوریه جدا شوند و سوریه تجزیه شود بلکه می خواهند سوریه یکپارچه و ملت آن متحد باشند.

در انتها گزارش آمده است: ممکن است این اعتراضات باعث شود قسد و اداره خودگردان امتیازاتی بخصوص در حوزه های خدماتی و معیشتی در مناطق تحت سیطره خود در دیرالزور بدهند تا از انفجار مردمی که ممکن است اوضاع آن ها را در دیرالزور به هم بریزد جلوگیری کنند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 805

به "اعتراضات مردم سوریه علیه اشغالگران در دیرالزور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات مردم سوریه علیه اشغالگران در دیرالزور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید