اقتصاد کانادا یخ زد

به گزارش درگ فایل، با کاهش رشد بخش عمده فروشی و فراوری، رشد مالی کانادا در ماه نوامبر به منفی 0.1 درصد رسید.

اقتصاد کانادا یخ زد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

دفتر آمار کانادا گفت حجم کالاها و خدمات فراوری شده در کانادا طی ماه نوامبر با منفی 0.1 درصد کاهش در مقایسه با ماه قبل به 1.474 تریلیون دلار رسیده است. این در حالی است که اقتصاد این کشور در 12 ماه منتهی به ماه نوامبر رشد مالی 1.7 درصدی را تجربه نموده است.

انتشار گزارش جدید از شرایط نابسامان اقتصاد کانادا احتمالاً نخواهد توانست بانک مرکزی این کشور را از ثابت نگه داشتن نرخ بهره در سطح کنونی تا نیمه نخست امسال منصرف کند.

بانک مرکزی کانادا در تازه ترین نشست خود که ماه گذشته برگزار گردید گفت نرخ بهره را در سطح 1.75 درصد نگه می دارد و به دلیل کاهش بهای نفت، انتظار کاهش رشد مالی کانادا را دارد.

بانک مرکزی کانادا در مورد نرخ بهره اعلام نموده است که سرعت افزایش نرخ بهره بستگی به چشم انداز اقتصاد این کشور خواهد داشت و متمرکز بر قیمت نفت، تجارت جهانی و بازار مسکن در داخل کانادا خواهد بود.

با این حال بعضی اقتصاددانان به بانک مرکزی کانادا هشدار داده اند برای حفظ تورم در سطح هدف گذاری شده، نرخ بهره باید به 2.5 تا 3.5 درصد در امسال افزایش یابد.

بخش عمده فروشی که بزرگ ترین محرکه رشد مالی در کانادا به شمار می رود در ماه نوامبر با رشد منفی 1.1 درصدی روبرو شده است.

رشد بخش فراوریات نیز برای سومین بار در چهار ماه اخیر کاهشی بوده و به منفی 0.7 درصد رسیده است.

منبع: خبر فوری
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 238

به "اقتصاد کانادا یخ زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد کانادا یخ زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید