انفجار انتحاری در دمشق، حمله هوایی روسیه به شمال ادلب، نفوذ عناصری ناشناس به پایگاه آمریکایی

به گزارش درگ فایل، خبرگزاری خبرنگاران- یک رسانه لبنانی از انفجاری انتحاری در دمشق پایتخت سوریه بدون ذکر جزییات بیشتر اطلاع داد.

انفجار انتحاری در دمشق، حمله هوایی روسیه به شمال ادلب، نفوذ عناصری ناشناس به پایگاه آمریکایی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، خبرنگار النشره از انفجاری انتحاری در پایتخت سوریه اطلاع داد.

بر اساس گزارش این رسانه لبنانی؛ عامل انتحاری خودش را در یک ایست بازرسی ارتش سوریه در ورودی منطقه الزبلطانی در دمشق منفجر نموده است.

خبرنگار این رسانه لبنانی جزییات بیشتری در این باره منتشر ننموده است.

حمله هوایی روسیه به شمال ادلب

منابع خبری از حمله هوایی روسیه به پایگاه فیلق الشام، که تحت حمایت ترکیه است در حومه شمالی ادلب و کشته و زخمی شدن ده ها تن از عناصر این گروه تروریستی اطلاع دادند.

منابع رسانه ای در حومه ادلب، امروز- دوشنبه- اعلام کردند، جنگنده های روسیه صبح امروز مراکز نظامی گروه تروریستی فیلق الشام را در منطقه جبل الدویله در حومه کفرتخاریم هدف قرار دادند.

همین منابع توضیح دادند، حملات هوایی روسیه غافلگیرنماینده بود و منطقه نظامی معسکر در منطقه جبل الدولیه را هدف قرار داد که در نتیجه آن، دست کم 57 تروریست کشته و بیش از یک صد تن دیگر زخمی شدند.

مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه- وابسته به معارضان- با تایید این خبر، توضیح داد که آمار کشته ها با توجه به شمار زیاد زخمی ها، در حال افزایش است.

فیلق الشام وابسته به ارتش آزاد سوریه، یک گروه ترویستی فعال در استان ادلب در شمال غرب سوریه به شمار می رود و تا به امروز چندین بار هدف حملات جنگنده - بمب افکن های روسی قرار گرفته است.

ارتش سوریه صحرای دیرالزور را از بقایای داعش پاکسازی کرد

ارتش سوریه به یاری نیروهای متحد خود، صحرای دیرالزور را از عناصر باقی مانده داعش پاکسازی کرد.

منابع خبری نزدیک به مخالفان دولت سوریه یکشنبه از عملیات پاکسازی در صحرای شرقی این کشور اطلاع دادند.

وب سایت خبری نهر که اخبار شمال شرق سوریه را پوشش می دهد، به نقل از منابع خود گزارش داد نیروهای ارتش این کشور به یاری نیروهای متحد خود طی دو روز گذشته عملیات پاکسازی صحرای استان دیرالزور را از وجود عناصر باقی مانده داعش شروع نموده اند.

به گفته منابع مذکور، در این عملیات منطقه بین صحرای المیادین تا البوکمال واقع در شرق استان مذکور پاکسازی شده است. این عملیات بعد از آن شروع شد که شماری از نیروهای ارتش سوریه طی روزهای گذشته در کمین عناصر باقی مانده داعش کشته شدند.

همزمان نیز مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان دولت این کشور گفت که ارتش سوریه با یاری متحدان خود از جمله ایران، ارتش جدیدی موسوم به ارتش عشایر تشکیل داده است.

بر اساس این ادعا، دیدارهای گسترده ای بین عشایر و رؤسا و عظیمان منطقه صحرای شرق سوریه در منطقه تلاقی استان های حماه، حلب و ادلب صورت گرفته و خروجی آن تشکیل ارتش عشایر است تا با حملات گاه و بی گاه هسته های باقی مانده داعش در این منطقه مقابله نمایند.

در این ارتش، افراد بیش از هفت عشیره و قبیله عرب صحرای سوریه مشارکت دارند و عظیم عشیره المعاطفه که خود از افسران بازنشسته با درجه سرتیپی در ارتش سوریه است، فرماندهی این ارتش را برعهده گرفته است.

دیدبان همچنین نوشت که همزمان با این تحرکات، جنگنده های روسیه و سوریه در چند نوبت مقرهای تروریست های داعش و مناطق آلوده به آن ها را در منطقه اثریا و صحرای الرصافه هدف قرار دادند.

نفوذ عناصری ناشناس به پایگاه آمریکایی در الشدادی

منابع رسانه ای نفوذ عناصر ناشناس به یک پایگاه غیرقانونی آمریکا در حومه الحسکه و وقوع درگیری در این محل اطلاع دادند.

العالم به نقل از منابع ویژه گزارش داد که دو فرد ناشناس به پایگاه غیرقانونی آمریکا در الشدادی واقع در حومه الحسکه ورود نموده اند.

به گفته این منابع، عناصر گروه شبه نظامی قسد که مسئولیت حراست از این پایگاه را بر عهده دارند، با این عناصر ناشناس مقابله نموده و آنها را به قتل رساندند.

در این حادثه شلیک بمب های نورانی مشاهده و صدای درگیری در این پایگاه شنیده می گردد.

الشدادی از مهم ترین پایگاه های آمریکا در سوریه محسوب می گردد که در حد فاصل استان های الحسکه و دیرالزور واقع است.

بشار اسد استانداران 5 استان سوریه را تغییر داد

رئیس جمهوری سوریه امروز دوشنبه در احکامی که بطور همزمان صادر کرد، استانداران پنج استان این کشور را تغییر داد.

به گزارش النشره، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه امروز دوشنبه در احکامی که بطور همزمان صادر کرد، استانداران پنج استان این کشور را تغییر داد.

رسانه های سوریه گزارش دادند که بر این اساس، استانداران استان های الرقه، حماه، قنیطره، دیر الزور و ادلب به دستور اسد تغییر کردند.

رئیس جمهور سوریه، عبد الرزاق خلیفه را به عنوان استاندار الرقه، محمد طارق کریشاتی استاندار قبلی قنیطره را به عنوان استاندار حماه، عبدالحلیم خلیل را به عنوان استاندار قنیطره، فاضل نجار را به عنوان استاندار دیر الزور و محمد نتوف را به عنوان استاندار ادلب معرفی کرد.

اسد از زحمات محمد عبدالله الحزوری استاندار قبلی حماه و عبدالمجید الکواکبی استاندار قبلی دیرالزور نیز تقدیر کرد.

ناظران سیاسی تغییر استانداران در سوریه را نشان دهنده بازگشت آرامش به این کشور پس از چند سال جنگ گروه های تروریستی با دولت قانونی این کشور قلمداد می نمایند و معتقدند که اسد با این تصمیم میخواهد زمینه ورود توانایی سایر افراد به مدیریت کشور را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 702

به "انفجار انتحاری در دمشق، حمله هوایی روسیه به شمال ادلب، نفوذ عناصری ناشناس به پایگاه آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار انتحاری در دمشق، حمله هوایی روسیه به شمال ادلب، نفوذ عناصری ناشناس به پایگاه آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید