تست پیروز موشک نقطه زن جدید برای پهپاد و بالگرد، رونمایی از هواپیمای ترابری تا انتها سال

به گزارش درگ فایل، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزرات دفاع با بیان اینکه در زمینه هواپیما های ترابری کار خوبی را داریم که همین سال جاری رونمایی یا معرفی می گردد، از تست پیروز یک موشک نقطه زن جدید برای بالگرد ها و پهپاد ها اطلاع داد.

تست پیروز موشک نقطه زن جدید برای پهپاد و بالگرد، رونمایی از هواپیمای ترابری تا انتها سال

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، امیر افشین خواجه فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزرات دفاع در تشریح فرایند ساخت موتور و نقش آن در پیشرفت های صنعتی، گفت: در سال 95 نمونه اولیه موتور اوج پس از انجام تست های اطمینان بخش فراوری شد و پس از آن نمونه معیار فراوری ساخته شد و بعد از آن با توجه به فرآیند هایی که طی شده بود، خط فراوری امروز افتتاح شد. صنعت هوایی در کشور ما صنعت بزرگی است و ما مجبور بودیم با شرایطی که داریم به عرصه ساخت موتور ورود پیدا کنیم و به این سمت حرکت کردیم که در این عرصه گام برداریم.

وی اضافه کرد: این موتور را ما به ویژه در جنگنده کوثر استفاده نموده ایم؛ در پروژه یاسین هم این موتور را کاندید نموده ایم تا از آن استفاده کنیم. این موتور جوابگوی هواپیما هایی تا وزن 10 تن خواهد بود.

امیر خواجه فرد ادامه داد: کشور هایی هستند که هواپیما می سازند، اما موتور را از دیگر کشور ها تهیه می نمایند؛ ما به دلیل اینکه تحت تحریم های ظالمانه هستیم، خودمان ورود پیدا کردیم که باعث خوشحالی است. بومی سازی این موتور به معنای این است که ما توانسته ایم بسیاری از زیرسامانه ها و قطعات کوچکتر را بومی کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزرات دفاع با بیان اینکه ما امروز در صنعت دفاعی دارای خوداتکایی و دانش فنی هستیم، عنوان نمود: ما در موتور های مینی جت توفیقات زیادی داشتیم که در موشک های کروز ما استفاده شده است. در رابطه با موتور های سنگین تر هم حتما در حال اجرا کار هستیم چراکه هر هواپیمایی با تناژ مختلف احتیاجمند موتور های مختلفی است که در این حوزه هم نقشه راه داریم.

وی اعلام نمود: تبدیل سیستم های کنترلی از مکانیکی به الکترومکانیکی هزینه ها را کاهش می دهد و تعمیر و نگهداری را هم راحت تر خواهد نمود که این کار در موتور اوج صورت گرفته است. ما پیشنهاداتی برای صادرات این موتور داریم و حتما به آن فکر می کنیم. ظرفیت فراوری این موتور به احتیاج مرتبط است؛ ما بیش از 143 شرکت دانش بنیان و دستگاه های مختلف در قطعه رسانی به ما حضور دارند، اگر احتیاج بیشتر باشد ما شبکه ای که وجود دارد را گسترده تر خواهیم کرد. الان در برنامه داریم که همان 6 موتور را تا سرانجام سال تحویل دهیم.

امیر خواجه فرد درباره موتور توربوفن جهش، گفت: این موتور شبیه به موتوری است که از پهپاد متجاوز RQ-170 داشتیم. این موتور توربوفنی است که زمینه نصب آن روی پهپاد های ما وجود دارد و در ارتفاعات بالاتر این موتور قابلیت های بیشتری خواهد داشت. این موتور روی جت های تجاری کوچک هم قابل استفاده خواهد بود که از این جهت هم آمادگی این کار را داریم.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزرات دفاع درباره فناوری های نوین به کار رفته در موتور توربوفن جهش، گفت: پره های توربین این موتور تک کریستال است که این فرآیند برای خود من بعنوان یک کارشناس هوافضا یک آرزو بود؛ وقتی این اتفاق بیافتد قطعا توربین موتور ما فشار بیشتری را تحمل خواهد نمود که این یکی از فناوری های کلیدی توسعه یافته در این موتور بود. دلیلی که نام این موتور را جهش گذاشتیم به این دلیل بود که در فراوری این موتور زمان را کوتاه کردیم، در فناوری جهش کردیم و در رسیدن به تراست 700 کیلوگرم هم جهش کردیم.

وی گفت: این موتور در مدت زمان کمتری به خط فراوری خواهد رسید چراکه این موتور را ما خودمان از پایه طراحی و فراوری نموده ایم.

امیر خواجه فرد درباره نمایشگاه پهپادی سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، گفت: ما در این نمایشگاه محصولات فراوریی خودمان را که در میدان رزم حضور دارند به نمایش درآوردیم. در دکترین دفاعی ما پهپاد نقش ویژه ای دارد و خود موسسات خارجی که ارزیابی می نمایند ما را در رده پنجم تا هفتم جهان اعلام می نمایند؛ اما خارج از این رتبه بندی ها ما در کوشش هستیم که پهپاد های برای انجام ماموریت های خاص را برای نیرو ها توسعه دهیم.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع درباره برنامه های آینده این سازمان، عنوان نمود: در بحث هواپیمای نظامی کار های خوبی را در دست داریم، در بحث هواپیما های ترابری کار خوبی را داریم که در همین سال جاری رونمایی یا معرفی خواهد شد؛ در پهپاد باز خبر های خوبی را داریم که البته ظرفیت رونمایی آن در حال حاضر هم بود؛ در زمینه موشک های نقطه زنی که روی بالگرد ها و پهپاد ها نصب می کنیم که همین دیروز یک تست بسیار خوبی را انجام دادیم که به مرور اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 599

به "تست پیروز موشک نقطه زن جدید برای پهپاد و بالگرد، رونمایی از هواپیمای ترابری تا انتها سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست پیروز موشک نقطه زن جدید برای پهپاد و بالگرد، رونمایی از هواپیمای ترابری تا انتها سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید