توزیع داروی فراوری داخل رمدسیویر از هفته آینده در بیمارستان ها

به گزارش درگ فایل، وزیر بهداشت، از توزیع بیمارستانی داروی رمدسیویر که فراوری دو شرکت داروسازی داخلی است، اطلاع داد.

توزیع داروی فراوری داخل رمدسیویر از هفته آینده در بیمارستان ها

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سعید نمکی، در حاشیه برگزاری جلسه مجازی وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، اظهار کرد: در این نشست مطرح نمودم که در سطح کشور، حداقل یک هزار و 200 مرکز بهداشتی 16 تا 24 ساعته دایر نموده ایم و با ایزوله کردن افراد دارای علائم در منزل، بار بیمارستان ها را کاهش داده ایم.

وی اضافه نمود: به رغم تحریم های ظالمانه توانستیم داروهای مورد احتیاج بیماران کووید 19 را وارد نموده و در کشور نیز فراوری کنیم. اوایل هفته آینده دو شرکت داروسازی در کشور، داروی رمدسیویر به عنوان یکی از داروهایی که در بخشی از بیماران کووید 19 تأثیراتی داشته را فراوری و به بیمارستان های مورد احتیاج عرضه می نمایند.

وزیر بهداشت گفت: در این نشست گزارشی دادم مبنی بر اینکه خوشبختانه در بخش ساخت واکسن توفیقات بسیار قابل توجهی داشته ایم و تست های اولیه را پاس نموده و امیدوارم که به مراحل امیدوارنماینده ای برسیم.

نمکی مطرح نمود: امروز سه توصیه مهم به سازمان جهانی بهداشت کردیم؛ اولین توصیه ما این بود که کشورهای منطقه باید بتوانند از تجارب یکدیگر استفاده نمایند و توفیقات حاصل شده را به اشتراک بگذارند. دومین نکته ای که به عنوان یک نگرانی اعلام کردیم، این است که متأسفانه گرفتاری سازمان های عضو سازمان جهانی بهداشت و مبارزه نفس گیر با کرونا باعث شده بیشتر کشورها از توجه به سایر مسائل بهداشتی از جمله واکسیناسیون، مراقبت از گروه های هدف مانند مادران باردار، بچه ها و سالمندان، مبارزه با بیماری های واگیردار مانند سل، فلج اطفال، سرخک و سرخجه، ایدز، بیماری های غیر واگیر مانند دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و گرفتاری های روحی و روانی غافل شوند.

وی اضافه نمود: اوایل هفته نشستی با رؤسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور داشتیم که آنها را مکلف کردم که فردی را به عنوان مدیر اجرایی پروژه کووید 19 منصوب نمایند تا سایر همکاران بتوانند به سایر مسائل بهداشتی و درمانی بپردازند.

وزیر بهداشت تاکید نمود: سومین توصیه ما به سازمان جهانی بهداشت این بود که با زورگویی و فشار برخی از زورگویان جهانی به کشورها در مورد تحریم ها و فشارهای مالی، مقابله نمایند تا همه کشورها از نظر مالی بتوانند بیماری های واگیر به ویژه کووید 19 را به خوبی مدیریت و با آن مقابله نمایند.

نمکی در مورد همکاری های ایران با کشورهای منطقه برای مقابله با کرونا، گفت: تا به امروز چندین نشست ویدئوکنفرانسی با وزرای بهداشت کشورهای دوست و همسایه و سایر کشورهای منطقه داشته ام و در مورد انتقال تجربیات ایران به همه کشورهای منطقه، اعلام آمادگی نموده ایم.

وی توضیح داد: در جلسه ای که با وزیر بهداشت عراق در تهران داشتیم، اعلام کردیم که در انتقال تجارب خودمان به خصوص روش بسیار موفقی که برای غربالگری کل جمعیت کشورمان داشتیم و همچنین انتقال تجارب فنی دیگری که در این مدت اندوخته ایم مانند پروتکل های درمانی و…، آمادگی کامل داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 563

به "توزیع داروی فراوری داخل رمدسیویر از هفته آینده در بیمارستان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع داروی فراوری داخل رمدسیویر از هفته آینده در بیمارستان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید