توصیه های طب ایرانی برای روزهای کرونایی

به گزارش درگ فایل، پارسا به بیان توضیحاتی در مورد باید ها و نباید های تغذیه از نظر طب ایرانی در دوران کرونا پرداخت.

توصیه های طب ایرانی برای روزهای کرونایی

الهام پارسا متخصص طب ایرانی با اشاره به شرایط کرونایی موجود در کشور، اظهار کرد: طب ایرانی در شرایط کنونی توصیه می نماید که در مکان های عمومی تا جایی که ممکن است دست کم یک متر با دیگران فاصله داشته باشیم و از دست دادن، در آغوش دریافت و بوسیدن یکدیگر تا سرانجام همه گیری کرونا خودداری نموده و ملاقات های غیر ضروری را باید حذف کرد.

او با اشاره به اینکه هنگام عطسه و سرفه با دستانمان و یا قسمت بالایی آستین یا گودی آرنج جلوی بینی و دهان را باید گرفت، اضافه کرد: دستمال های مصرف شده را باید در یک کیسه نایلونی قرار داد و آن را در نهایت در سطل زباله انداخت، توصیه می گردد تا سالمندان بالای 60 سال، بیماران مبتلا به آسم، برونشیت، مبتلایان به بیماری های قلبی- عروقی و بیماری های خاص مانند سرطان، ضعف سیستم ایمنی و چاقی مفرط بیشتر از خود در دوران کرونا مراقبت نمایند.

این متخصص طب ایرانی با اشاره اینکه برای مدت محدود از مراجعه به مکان های زیارتی و مقدس و محل های پر رفت و آمد مانند بازار باید خودداری کرد، ادامه داد: همچنین برای پیشگیری از کرونا توصیه می گردد تا افراد هفته ای یک یا دو بار ماهی کباب شده را در سبد غذایی قرار دهند.

او با اشاره به اینکه باید از پودر کتان، تخم خرفه و جوانه گندم در رژیم غذایی به درستی استفاده کرد، اعلام کرد: حذف یا محدود کردن مصرف فست فود، حذف خامه و مارگارین، حذف یا محدود کردن غذا های سرخ شده را باید در دستور کار قرار داد، منابع پروتئین شامل گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، حبوبات و سویا به میزان کافی مصرف گردد و مصرف گوشت قرمز به حداکثر دو بار در هفته محدود گردد.

پارسا با اشاره به اینکه همراه غذا از لیمو ترش تازه، آب نارنج و یا پیاز استفاده کنیم و بهتر است در هنگام طبخ غذا اضافه کردن روغن، ادویه و نمک را به انتهای پخت موکول کنیم، گفت: هفته ای یک یا دو بار از آجیل و مغز ها استفاده کنیم، تا بدن در بهترین شرایط خود قرار گیرد.

او عنوان نمود: بهتر است بدانیم که خواب کافی از ساعت 10 شب تا 6 صبح از نکات مهم و ضروری در ایجاد ایمنی بدن است. همچنین فعالیت بدنی حداقل نیم ساعت در روز را توصیه می گردد و باید سعی کنیم تا از استرس دوری کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1120

به "توصیه های طب ایرانی برای روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های طب ایرانی برای روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید