خبرنگاران آموزش آکروبات ژیمناستیک روی اسب در شاهرود برگزار گردید

به گزارش درگ فایل، شاهرود - خبرنگاران - دومین دوره تخصصی کشوری آکروبات ژیمناستیک روی اسب ولتینگ با حضور 21 شرکت کننده به میزبانی شهر شاهرود برگزار گردید.

خبرنگاران آموزش آکروبات ژیمناستیک روی اسب در شاهرود برگزار گردید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

سید محمد رضا سید موسوی دبیر کمیته ولتینگ استان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد : در این دوره آموزشی 21 شرکت نماینده از استان های سمنان، تهران، قزوین، آذربایجان غربی و گلستان حضور داشتند.

وی ادامه داد: شرکت نمایندگان در کارگاه های تئوری و عملی حاضر شده و در سرانجام این دوره گواهی قبولی از طرف فدراسیون سوارکاری به آنان داده شد.

دبیر کمیته ولتینگ استان سمنان با اشاره به اینکه این دوره به میزبانی باشگاه سوارکاری آراسپ شاهرود برگزار گردید، اظهارداشت: رشته ولتینگ یا آکروبات ژیمناستیک روی اسب یکی از شاخه های فدراسیون جهانی است که در آن ورزشکار یا ورزشکاران 2 تا سه نفر روی اسب حرکات آکروباتیک ژیمناستیک را اجرا می نمایند بدین صورت که اسب در راستا دایره ای توسط فردی با عنوان لونژر که راهنمایی اسب را به عهده دارد، حرکت می نماید.

سیدموسوی هدف از برگزاری این دوره که سوارکاران و ژیمناستیک کاران حرفه ای در آن شرکت داشتند را معرفی این رشته و جذب ورزشکاران علاقمند مطرح نمود و گفت: برگزاری این دوره های آموزشی در استان سمنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این رشته ورزشی حدود سه سال است که در کشور فعالیت خود را آغاز نموده، ابرازداشت: فعالان این رشته ورزشی با تحقیق و ترجمه مقررات و تشکیل کمیته های فنی مشغول به جذب افراد علاقمند و آموزش در سراسر کشور هستند.

رئیس ولتینگ شهرستان شاهرود آمادگی فیزیکی و روانی را از ویژه گی های این رشته ورزشی برشمرد و گفت: چابکی، انعطاف پذیری، قدرت، تعادل و هماهنگی عصب و عضله از ویژگی های این رشته ورزشی جذاب و پرتحرک است.

سیدموسوی با بیان اینکه باشگاه های این رشته بیشتر در استان های البرز و قزوین فعال هستند، اضافه نمود: استان سمنان نیز در این زمینه فعالیت خود را آغاز نموده و هدف از برگزاری این دوره هم به همین دلیل بود.

وی شناساندن این رشته ورزشی به جوانان را ضروری خواند و توضیح داد: نبود سخت افزار استاندارد مانند سر سینگل، شبیه ساز برای آموزش مقدماتی و زیر ساخت های اولیه از دغدغه های اصلی آموزش این رشته ورزشی است.

رئیس ولتینگ شهرستان شاهرود این رشته ورزشی را تلفیقی از ژیمناستیک و سوارکاری خواند و گفت: این رشته ورزشی هم اکنون زیر نظر فدراسیون سوارکاری فعالیت دارد که می بایست با فدراسیون ژیمناستیک هم هماهنگی و همکاری بیشتر داشته باشیم.

به گفته وی اعضای کمیته فنی این رشته در کشور هفت نفر هستند و تا به امروز 16 استان در این رشته آغاز به فعالیت نموده اند.

شهرستان شاهرود دارای 15 هزار ورزشکار سازمان یافته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 650

به "خبرنگاران آموزش آکروبات ژیمناستیک روی اسب در شاهرود برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آموزش آکروبات ژیمناستیک روی اسب در شاهرود برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید