خبرنگاران مشخص دستمزد کارگران به سال 99 موکول شد

به گزارش درگ فایل، تهران - خبرنگاران - سومین نشست شورای عالی کار برای مشخص دستمزد کارگران در سال 99 به نتیجه نرسید و به نیمه اول فروردین موکول شد.

خبرنگاران مشخص دستمزد کارگران به سال 99 موکول شد

سومین جلسه شورای عالی کار با موضوع تعیین مزد کارگران بعد از ظهر پنجشنبه (بیست نهم اسفند) شروع شد و تا ساعت 24 ادامه داشت.

این جلسه نیز پس از ساعت ها چانه زنی شریکان اجتماعی به نتیجه نرسید و جلسه بعدی به سال 99 موکول شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه این جلسه گفت: بدنبال ایجاد وحدت و همدلی در جامعه هستیم و بنایمان در شورای عالی کار نیز اجماع است و به دنبال جمع بندی روشنی در خصوص تعیین حداقل دستمزد هستیم.

وی ادامه داد: به هر نتیجه ای که برسیم برای سال آینده با توجه به شرایط سال 99 امکان بازنگری دارد، هم به صورت فزاینده و همبه صورت کاهنده.

شریعتمداری گفت: ما مطمئن هستیم هر تصمیمی گرفته شود موجب خبر و برکت است.

وی در خصوص علت طولانی شدن این نشست نیز گفت: کنندگان کانون ها،شوراها و گروههای کارگری تلاش می کنند که از حقوقی کهمتعلق به آنهاست در اجرای ماده 41 قانون کار استفاده دقیق کنند و ما باید به نکات مدنظر آنها نزدیک شویم.

وزیر کار در پایان تاکید کرد: ما هوای کار و تولید را داریم که کارگران عزیز یک زندگی عزتمند داشته باشند.

به گزارش خبرنگاران، در 28 اسفندماه سال گذشته پس از تشکیل چندین جلسه شورای عالی کار با حضور کنندگان کارگری و کارفرمایی،پایان دستمزد سال 98 کارگران برای حداقلی بگیران (کارگرانی که در سال نخست ورود به بازار کار قرار دارند) با افزایش 36.5درصدی، یک میلیون و 516 هزار و 882تومان تعیین کرد.

همچنین دستمزد کارگران دارای بیش از یکسال سابقه کار که تحت عنوان سایر سطوح مزدی شناخته می شوند، به میزان 13 درصدنسبت به حقوق پایه 97 به اضافه 261 هزار و 118 تومان، افزایش یافت.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 290

به "خبرنگاران مشخص دستمزد کارگران به سال 99 موکول شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشخص دستمزد کارگران به سال 99 موکول شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید