خبرنگاران توسعه آینده کشور نیازمند مهارت آموزی است

به گزارش درگ فایل، چابهار- خبرنگاران- معاون وزیر تعاون و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: برنامه های جدی برای مهارت آموزی که احتیاج مبرم توسعه آینده کشور است تدوین و با نگاه نو به توانمند کردن نیروهای ماهر پرداخته گردد.

خبرنگاران توسعه آینده کشور نیازمند مهارت آموزی است

به گزارش خبرنگاران علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در نشست امضاء تفاهم نامه طرح های توانمند سازی و مهارتی جوامع سواحل مکران در منطقه آزاد چابهار، گفت: برنامه های توسعه ای منطقه که مورد توجه ویژه دولت برای سیستان و بلوچستان است باید پیاده سازی شوند و اقتضای عدالت حکم می نماید که طرح های اجرایی در این استان متفاوت اجرا شوند.

وی اضافه نمود: منافع ملی را مبنای ایرانی بودن خودمان قرار دهیم تا بتوانیم کشور را در جهتی که مستحق تعالی و رشد است قرار دهیم به همین دلیل هدف ما بر این است که قامت این منطقه را به گونه ای ارتقا دهیم که به سمت فعالیت هایی در نقش های ملی قرار گیرد تا در این جهت اهداف منطقه ای را جستجو کند.

معاون وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: چابهار تا به امروز محروم مانده است ما باید گام هایمان را محکم تر برداریم تا بیشتر از این آسیب نبیند، در برنامه های اجرایی 30 سال آینده چابهار مد نظر قرار گیرد و همزمان برای توانمندسازی جوامع امروزی نیز برنامه ریزی گردد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: یکی از مسائل جدی جامعه ما اشتغال است، بیکاری تهدید بزرگی برای امنیت کشور محسوب می گردد، برنامه ریزی اساسی برای تحصیل کردگان فاقد مهارت جویای کار که در زیر خط فقر قرار دارند تدوین گردد چنانچه به این گروه توجه نکنیم در شرایط سخت اتفافات ناگواری احتمال دارد.

هاشمی توضیح داد: جامعه ما با جابجایی ارزش ها روبروست همه توجهات معطوف به عنوان گرایی است که باید با فعالیت های فرهنگی به توزیع ارزش ها بپردازیم، هر کس بر اساس قابلیت و توکل بر توانمندی خویش به موقعیتی دست یافت که دیگران از قابلیت های او بهره ببرند دارای ارزش است.

وی بیان نمود: با تحلیل گسترش شرایط موجود دانشگاههای کشور نسبت به سایر کشورهای دنیا به نتایجی چون بالاترین نرخ بیکاری تحصیل کردگان دانشگاهی روبرو می شویم که سال جاری زیر 50% انتخاب رشته در دانشگاه های کشور داشتیم، سازمان آموزش فنی و حرفه ای با آنالیز آسیب های موجود برای هر نیروی ماهر و توانمندی که توان ایجاد آکادمی های آزاد در رشته های نوین حوزه مهارت را داشته باشد مجوز و پروانه فعالیت صادر نموده و در اختیار وی قرار خواهد داد.

معاون وزیر تعاون اعلام نمود: جامعه نوجوان ما در زمان کسب موقعیت شغلی، مشاغل جدید را تجربه خواهند کرد که این هشدار در برنامه ششم توسعه ذکر شده است تا آموزش و پرورش 50% از ظرفیت خود را تغییر کاربری داده و به سمت مهارت برود، فضاهای آموزشیی را گسترش دهیم که مطمئن باشیم خروجی این فضاها نیروی توانمند و با مهارت خواهد بود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: مراکز مشاوره شغلی و مهارتی در دانشگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار، دانشگاه دریانوردی و دانشگاه آزاد راه اندازی خواهند شد تا دانشجویان در کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای دوره های کارآموزی را سپری و گواهینامه مهارت دریافت نمایند و این گواهینامه با واحد های درسی دانشگاهی مطابقت داده خواهد شد.

وی اضافه نمود: المپیاد بین المللی مهارت مناطق آزاد با توجه به ظرفیت موجود در منطقه آزاد چابهار برگزار گردد که این المپیاد منجر به تبادل تجربیات مهارتی دنیایان با مردم این منطقه و نمایش هویت واقعی سازمان را طرح های بین المللی به نمایش درخواهد آورد زیرا هیچ منطقه آزادی در کشور و دنیا شرایط مردمانش از نظر فاصله طبقاتی چون مردم این منطقه نیست و همچنین با اجرای سند راهبری مهارت در منطقه آزاد چابهار تحول عظیمی را برای مردم این منطقه شاهد خواهیم بود.

هاشمی ادامه داد: برای زنان خانوار باید به اشتغالی توجه کنیم که هدف تنها مشغول شدن نباشد بلکه بازار کسب و کار فراهم گردد، بر همین اساس دپارتمان ملی مهارت خانگی که منجر به ایجاد کار و شغل می گردد در منطقه آزاد چابهار راه اندازی خواهد شد.

وی بیان نمود: دپارتمان مهارت دریایی و بندری نیز با همه زیرساخت ها بصورت تخصصی در چابهار راه اندازی می گردد تا مربیان و کارآموزانی را برای منطقه و سطح ملی آموزش دهد و مهارت لازم را برای توانمندی خودشان بدست آورند که ارزش گواهی مهارت کمتر از ارزش مدارک دانشگاهی نیست، گواهی مهارت بر اساس چارچوب قوانین دنیای صادر می گردد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورخاطر نشان کرد: هر کارگر ساختمانی در سازمان فنی و حرفه ای دوره های آموزشی را طی و گواهینامه مهارت دریافت کند بیمه خواهد شد و همچنین هر واحد صنفی مشمول مالیات به سمت ارتقای پرسنل خود رو آورد و نیروهای شاغل در آن واحد دوره های آموزشی فنی و حرفه ای را سپری نمایند به همان میزان شامل معافیت مالیاتی خواهد شد.

در حاشیه این مراسم سه تفاهم نامه همکاری میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان، دانشگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار، موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور و دانشگاه آزاد واحد چابهار امضاء شد.

علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و استاندار اسبق سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه به منظور امضای چند تفاهم نامه و بازدید از طرح های مختلف وارد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان شد و قرار است فردا برای بازدید از کارخانه نساجی بافت بلوچ به ایرانشهر سفر کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 750

به "خبرنگاران توسعه آینده کشور نیازمند مهارت آموزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه آینده کشور نیازمند مهارت آموزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید