خبرنگاران دولت ها حمایت از زنان بیوه را در برنامه های محرک مالی قرار دهند

به گزارش درگ فایل، تهران -خبرنگاران -دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی زنان بیوه، 23 ژوئن 2020 برابر با 3 تیرماه جاری دولت ها را برای حمایت ازگنجاندن نیازهای فوری بیوه زنان در برنامه های محرک مالی فرا خواند.

خبرنگاران دولت ها حمایت از زنان بیوه را در برنامه های محرک مالی قرار دهند

به گزارش روز سه شنبه، مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران در پیام آنتونیو گوترش آمده است: امسال روز بین المللی زنان بیوه در حالی برگزار می شود که مرگ و میر ناشی از کووید-19 در بسیاری از مناطق، به خصوص برای مردان، در حال افزایش است، این زمان مناسبی است برای تمرکز بر ابعاد اغلب فراموش شده بحران یعنی زندگی و آینده زنان بیوه که نادیده انگاشته می شوند.

در ادامه این پیام تاکید شده است، مرگ شریک زندگی در هر زمانی می تواند بسیاری از زنان را از حق وراثت یا دارایی محروم کند، در زمان همه گیری، این خسارات اغلب برای بیوه ها چند برابر می شود و همراه با ننگ و تبعیض است. سطوح بی سابقه ای از انزوا و مسائل مالی ناشی از بحران کووید-19 می تواند توانایی زنان بیوه را در حمایت از خود و خانواده هایشان به خطر بیاندازد و آنان را از ارتباطات اجتماعی در زمان غم و اندوه عمیق جدا کند.

گوترش در ادامه این پیام تاکید کرده است، همانگونه که در حال تلاش برای مبارزه با کووید-19 هستیم، دولت ها باید سعی کنند تا حمایت از نیازهای فوری زنان بیوه را در برنامه های محرک مالی، به طور مثال از طریق دسترسی به جابجایی نقدی درج کنند و همانطور که در حال تلاش برای بازسازی پس از بحران هستیم، تلاش های بهبودی، باید همراه با تغییرات ساختاری طولانی مدت باشد، شامل پایان دادن به قوانین تبعیض آمیز که زنان را از حقوق برابر با مردان محروم می کند و تضمین در دسترس قرار دادن حمایت های اجتماعی، تا زنان در وضع نابرابر قرار نگیرند و همچنین به داده های با کیفیت، تفکیک شده بر اساس سن و جنس، برای اطمینان از در نظر گرفته شدن و حمایت از زنان بیوه، در حال حاضر و در آینده، نیاز داریم.

دبیرکل سازمان ملل متحد تصریح کرده است، در این روز بین المللی زنان بیوه، بیایید جوامع را تقویت کنیم، به خانواده ها ارزش دهیم و جوامعی را بازسازی کنیم که از زنان بیوه با همه کثرتشان، حمایت می کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 500

به "خبرنگاران دولت ها حمایت از زنان بیوه را در برنامه های محرک مالی قرار دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت ها حمایت از زنان بیوه را در برنامه های محرک مالی قرار دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید