خبرنگاران معاون ارشاد ایلام: رسانه ها به حفظ آرامش روانی مردم یاری نمایند

به گزارش درگ فایل، ایلام - خبرنگاران - معاون رسانه ای و فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از عموم رسانه های استان به عنوان نمایندگان افکار عمومی جامعه خواست: با توجه به شرایط کنونی شیوع کرونا به حفظ و ارتقای آرامش روانی مردم یاری نمایند.

خبرنگاران معاون ارشاد ایلام: رسانه ها به حفظ آرامش روانی مردم یاری نمایند

یونس قیطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: رسانه های استان در مدیریت و اطلاع رسانی بحران های طبیعی و انسانی همواره نقشی مهم و تاثیرگذار داشته اند که نمونه آن پوشش اخبار حوادث و وقایع مختلف و مهم نظیر سیل، زلزله، انتخابات و غیره است که با مطلع سازی اعتماد عمیق بین مردم و اصحاب رسانه ایجاد نموده اند.

وی تاکید نمود: اگرچه شیوع ویروس کرونا یک دغدغه مهم و قابل توجه است اما رسانه ها باید در اطلاع رسانی این موضوع از انتشار اخبار نگران نماینده که ارزش اطلاع رسانی و پیشگیرانه نداشته و موجب استرس در خانواده ها می گردد، خودداری نمایند.

معاون رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: رسانه ها همچنین باید در زمینه تحت فشار گذاشتن مسوؤلان برای تعطیلی مراکز مختلف بدون پشتوانه علمی و کارشناسی تنها به پیروی از سایر استان ها و اغراق در پوشش اخباری نظیر احتکار و گرانفروشی لوازم پزشکی مورد احتیاج که موجب دلسردی و ایجاد حس تنفر میان توده های مختلف مردم می گردد با وسواس و تامل بیشتری عمل نمایند.

قیطانی با تاکید بر اینکه رعایت این مسایل به معنی عدم اطلاع رسانی جامع، عدم انتقاد از کمی ها و کاستی ها و اخطارهای ضروری به مردم و مسوؤلان نیست، ادامه داد: اگر در این گونه موارد که احتیاج به کوشش همه جانبه مردم و به ویژه مسوؤلان است، رسانه ها نقش اصلی و انتقادی خود را فراموش نمایند بی گمان نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد.

معاون رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: رسانه های گروهی استان اعم از مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اینترنتی در ادامه رفتار حرفه ای خود بویژه مدیریت بحران پیش رو (شیوع ویروس کرونا) با توجه به اهمیت موضوع، فراگیری و در گیر بودن ذهن و روح خانواده ها و مسوؤلان تصمیم ساز و تصمیم گیر، باید همراه و همگام با مسوؤلان استانی و به ویژه متخصصان این حوزه (دانشگاه علوم پزشکی) حرکت نمایند.

قیطانی گفت: رسانه های استان در مواقع بحرانی همواره منشا اطمینان سلامت جامعه بوده و بازویی توانمند برای اطلاع رسانی و همکاری با مسوؤلان استان محسوب می شوند و امید است در کنار هم با حفظ آرامش و اطلاع رسانی حرفه ای و مسوؤلانه در این آزمون بزرگ نیز همچون همواره سربلند بیرون بیایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 220

به "خبرنگاران معاون ارشاد ایلام: رسانه ها به حفظ آرامش روانی مردم یاری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون ارشاد ایلام: رسانه ها به حفظ آرامش روانی مردم یاری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید