خبرنگاران نشت آب در شبکه توزیع با یک محصول دانش بنیان کاهش یافت

به گزارش درگ فایل، تهران- خبرنگاران- یک شرکت دانش بنیان در کشور توانست با طراحی و فراوری تجهیزات صنعت آب، فشار آب ثابت در طول شبانه روز برای مشترکین را فراهم آورده و از نشت آب در شبکه توزیع نیز جلوگیری کند.

خبرنگاران نشت آب در شبکه توزیع با یک محصول دانش بنیان کاهش یافت

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مدیریت سنتی کنترل و توزیع آب، شبکه عموما متکی بر تجربه افراد و یا اپراتورها بود که در پاره ای از موارد این نوع کنترل با مسائلی روبرو می شد، به تدریج با گسترش فناوری و هوشمند سازی شبکه توزیع آب این مسائل تا حدود زیادی رفع شده است.

بهروز عمارتی مدیرعامل شرکت دانش بنیان مهندسین مشکات انرژی درباره نوع فعالیت و فراوریات این شرکت اضافه نمود: این شرکت در زمینه اتوماسیون صنعتی و همچنین طراحی و فراوری انواع دستگاه هایRTU، کنترلرهای هوشمند فشار، دیتالاگرها و نرم افزارهای مانیتورینگ فعالیت می نماید.

وی درباره یکی از محصولات این شرکت با نام عملگر هوشمند شیرهای فشارشکن گفت: کاربرد اصلی این تجهیز، مدیریت فشار و دبی شبکه های توزیع آب است، همچنین از دیگر کاربردهای این دستگاه می توان به مدیریت مصرف آب بر اساس فشار بالا یا پایین دست و نیز مدیریت مصرف آب براساس نقاط بحرانی در شبکه توزیع اشاره نمود.

این فعال فناور به جزئیات فنی این محصول اشاره و اعلام کرد: این سیستم دارای دو عدد ترانسمیتر فشار داخلی جهت اندازه گیری فشار ورودی و خروجی شیر فشار شکن است و دارای محدود کننده مکانیکی برای جلوگیری از افزایش و یا کاهش بیش از حد فشار آب است، با استفاده از این دستگاه حدود 5 تا 6 درصد نشت آب در شبکه کاهش پیدا می نماید.

عمارتی همچنین به کنترلر هوشمند شیرهای فشارشکن اشاره و اعلام کرد: کنترلر MERT14 برای اندازه گیری و کنترل فشار خروجی شیرهای فشار شکن طراحی شده که امکان کنترل فشار خروجی شیرهای فشارشکن از راه دور امکان پذیر می نماید، این دستگاه دارای مودم داخلی با آنتن دهی بسیار قوی است و با توجه به آنتن دهی بسیار قوی و بدنه آن امکان نصب آن داخل گودال دسترسی وجود دارد.

وی درباره دیگر محصولات فراوریی این شرکت گفت: علاوه بر طراحی و فراوری عملگر هوشمند شیرهای فشارشکن، دیگر محصولات با نام های کنترلر هوشمند شیرهای فشارشکن، پوزیشن متر شیرهای فشارشکن، دیتالاگر هوشمند، ارتفاع سنج مخازن و تابلو کنترل در این مجموعه طراحی و فراوری می شوند.

این فعال فناور ادامه داد: پیش از این نمونه مشابه این محصول از کشورهای انگلیس و سوییس وارد کشور می شد که ارزبری بالایی را درپی داشت، اختلاف قیمت محصول ایرانی و نمونه مشابه خارجی حدودا یک سوم قیمت نمونه مشابه خارجی آن است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 260

به "خبرنگاران نشت آب در شبکه توزیع با یک محصول دانش بنیان کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نشت آب در شبکه توزیع با یک محصول دانش بنیان کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید