خطیب زاده:در مذاکرات وین موضوعات کلیدی باقی مانده است

به گزارش درگ فایل، سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به برگزاری دور پنجم مذاکرات وین گفت: این مذاکرات از هفته گذشته شروع شده است. همچنان هم ادامه دارد و در سطح کارشناسی پی گیری می گردد.

خطیب زاده:در مذاکرات وین موضوعات کلیدی باقی مانده است

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده در نشست خبری این هفته خود با بیان این که نباید در مورد مذاکرات وین و فرایند آن تعجیل کرد گفت: ما این مذاکرات را با دقت و وسواسی که ضروری است پی گیری می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه نمود: مذاکرات وین در هر سه کارگروه پیشرفت های قابل توجهی داشته است، ولی موضوعات کلیدی باقی مانده است. در مورد مذاکرات وین بن بستی وجود نداشته و مذاکرات به نقاط کلیدی رسیده است.

خطیب زاده همچنین در این نشست با بیان این که تبادل نظر های ایران و عربستان در فضای مناسبی همچنان ادامه دارد، گفت: در مورد حج رایزنی های گسترده ای اجرا شده است برای این که سال جاری این موضوع انجام گردد و توافقات اولیه توافقات مثبتی بوده است.

وی در بخش دیگری از این نشست همچنین گزارشی از سفر اخیر ظریف به آذربایجان و ارمنستان ارائه داد و گفت: وزیر کشور تاجیکستان امروز در سفر به تهران بامقامات کشورمان ملاقات و رایزنی می نماید.

خطیب زاده همچنین در مورد اخبار منتشر شده در مورد دستگیری یک توریست فرانسوی در ایران و اظهارنظر مقامات فرانسوی در این زمینه گفت: من جزییات این موضوع را ندارم و باید بپرسم.

منبع: فرارو
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1096

به "خطیب زاده:در مذاکرات وین موضوعات کلیدی باقی مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطیب زاده:در مذاکرات وین موضوعات کلیدی باقی مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید