درخواست استاندار اوکیناوا برای انتقال پایگاه هوایی آمریکا

به گزارش درگ فایل، خبرگزاری خبرنگاران- استاندار اوکیناوا چهارشنبه از نخست وزیر ژاپن خواست گفتگویی برای حل موضوع انتقال پایگاه نظامی آمریکا در این جزیره برگزار کند.

درخواست استاندار اوکیناوا برای انتقال پایگاه هوایی آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، استاندار اوکیناوا چهارشنبه از نخست وزیر ژاپن خواست مصاحبهیی برای حل موضوع انتقال پایگاه نظامی آمریکا در این جزیره برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری کیودو از توکیو، دولت مرکزی ژاپن و دولت محلی اوکیناوا بر سر طرح دولت برای انتقال پایگاه هوایی فوتنما که در منطقه ای بسیار پرجمعیت در گینووان واقع است، درگیر کشمکش سیاسی و حقوقی هستند. این در حالی است که خشک کردن و پر کردن ساحل منطقه ناگو برای انتقال این پایگاه به آنجا شروع شده است.

دنی تاماکی، استاندار اوکیناوا گفت در نشست چهارشنبه با یوشیهیده سوگا، نخست وزیر، خواهان ایجاد چارچوبی برای مصاحبه به منظور حل این موضوع شد. این نخستین ملاقات تاماکی با سوگا از زمان تصدی وی به سمت نخست وزیری در ماه گذشته است.

تاماکی همچنین خواهان یاری دولت مرکزی به تقویت مالی استان اوکیناوا شد. سوگا گفت دولت در این باره با اوکیناوا همکاری کامل خواهد نمود.

استاندار اوکیناوا چهارشنبه قبل از ملاقات با نخست وزیر، با نوبو کیشی، وزیر دفاع جدید نیز ملاقات کرد و از دولت خواست فرایند انتقال پایگاه هوایی تفنگداران دریایی در اوکیناوا را به حال تعلیق درآورد.

اوکیناوا، که شمار زیادی از تاسیسات نظامی آمریکا در آن واقع است، همیشه به دنبال این بوده است که پایگاه هوایی آمریکا به کلی از این استان برچیده گردد. این در حالی است که دولت تاکید نموده است طرح فعلی برای جابجایی این پایگاه، تن ها راهکار برای برطرف خطرات ناشی از این پایگاه، بدون تضعیف بازدارندگی است که ائتلاف امنیتی آمریکا و ژاپن ایجاد می نماید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 664

به "درخواست استاندار اوکیناوا برای انتقال پایگاه هوایی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست استاندار اوکیناوا برای انتقال پایگاه هوایی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید