دور جدید تحریم های آمریکا علیه میانمار

به گزارش درگ فایل، وزارت خزانه داری آمریکا فرزندان فرمانده ارتش میانمار و شش شرکت وابسته به آن ها را در لیست تحریم های خود قرار داد.

دور جدید تحریم های آمریکا علیه میانمار

به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا تحریم های جدیدی علیه میانمار وضع کرد.

بر این اساس، وزارت خزانه داری آمریکا در دور جدید تحریم های خود علیه میانمار، دو فرزند مین آنگ هیانگ، فرمانده ارتش این کشور را که در کودتای نظامی میانمار دست دارد تحت تحریم های خود قرار داد.

دو فرزند فرمانده ارتش میانمار دارای 6 شرکت مختلف هستند که آن ها نیز در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفتند.

وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای خشونت نظامیان ارتش میانمار علیه مردم و نیز کودتا در این کشور را غیرقابل قبول دانست و از همکاری واشنگتن با متحدانش برای فشار بر نظامیان میانمار برای پایان دادن به کودتای نظامی در این کشور اطلاع داد.

میانمار از تاریخ اول فوریه و زمانی که ارتش این کشور قدرت را طی کودتای در دست گرفت، در ناامنی و آشوب فرو رفت. به دنبال این کودتا، آنگ سان سوچی، رهبر میانمار به همراه شماری دیگر از مقامات سیاسی بازداشت شدند. پس از اعلام این خبر، ارتش میانمار در اطلاعیه ای، شرایط اضطراری گفت و اداره کشور را به مدت یک سال در دست گرفت. بنابر اعلام ارتش میانمار، قدرت به مین آنگ هلینگ فرمانده کل ارتش، منتقل شده است.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری آنگ سان سوچی در آبان ماه توانسته بود با کسب 83 درصد از آرا در انتخابات مجلسی به پیروزی برسد. ارتش میانمار برگزارکنندگان انتخابات را به تقلب متهم نموده و خواهان تعویق گشایش دوره جدید مجلس شده بود.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 954

به "دور جدید تحریم های آمریکا علیه میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور جدید تحریم های آمریکا علیه میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید