دور دوم انتخابات ریاست جمهوری لهستان برگزار گشت

به گزارش درگ فایل، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری لهستان امروز (یکشنبه) میان آندژی دودا، رئیس جمهور محافظه کار کنونی این کشور و رافائل ترزاکوفسکی، رقیب لیبرالش و شهردار ورشو شروع شد.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری لهستان برگزار گشت

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دودا که به دنبال کسب دومین دوره پنج ساله ریاست جمهوری است، تحت حمایت حزب حاکم جناح راست و دولت قرار گرفته است. ترزاکوفسکی، یکی از قانون گذاران سابق مجلس اروپا، نامزد حزب اصلی اپوزیسیون پلتفرم مدنی محسوب می گردد. هر دو نامزد انتخابات 48 ساله هستند.

تازه ترین نظرسنجی ها نشان داد که این رقابت با اختلاف بسیار اندکی به خاتمه خواهد رسید. در بحبوحه اینکه هر دو طرف از حدود 30 میلیون رای دهنده واجد شرایط درخواست نموده اند تا در این انتخابات شرکت نمایند، انتظار می رود میزان مشارکت بیشتر از میزان مشارکت 64.51 درصدی در دور نخست این انتخابات در 28 ژوئن امسال میلادی باشد.

در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری لهستان، دودا 43.5 درصد از آرا را از آن خود کرد در حالی که ترزاکوفسکی 30.5 درصد از آرا را به دست آورد.

پایگاه های رای گیری تا ساعت 21 به وقت محلی (19 به وقت گرینویچ) باز خواهند بود و نظرسنجی های پس از انتخابات نیز در همان زمان منتشر خواهند شد. نتیجه نهایی این انتخابات طی چند روز آینده اعلام خواهد شد.

نتیجه این انتخابات شکل و ساختار سیاست ها در لهستان را که شدیدا دچار دودستگی و تفرقه شده دست کم تا سال 2023 میلادی، هنگامی که قرار است انتخابات مجلسی برگزار گردد، تعیین خواهد نمود.

اگر دودا مجددا انتخاب گردد، حزب جناح راست قانون و عدالت که از وی حمایت می نماید، همچنان متحد نزدیکی در پست ریاست جمهوری خواهد داشت و کنترل خود بر پست های کلیدی قدرت در این کشور را حفظ خواهد نمود.

پیروزی ترزاکوفسکی به وی این قدرت را می دهد تا قوانینی را که توسط حزب حاکم تصویب شده، وتو کند. لحن لهستان نیز در عرصه بین الملل و به ویژه با اتحادیه اروپا نرم تر خواهد شد.

این انتخابات به خاطر ویروس کرونا تحت شرایط بهداشتی بسیار جدی در حال برگزاری است. تا به امروز بیش از 37 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و 1600 مورد فوتی در لهستان ثبت شده است.

رای دهندگان باید ماسک و دستکش داشته باشند، فاصله اجتماعی را حفظ نمایند و از مایع ضدعفونی نماینده دست استفاده نمایند. آنها می توانند از اتوماتیک خود برای پر کردن برگه رای استفاده نمایند. مقامات انتخاباتی نیز باید ماسک داشته باشند و با فاصله از یکدیگر بنشینند. صندوق های رای مرتبا ضدعفونی خواهند شد و تصفیه هوا در پایگاه های رای گیری نصب شده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 541

به "دور دوم انتخابات ریاست جمهوری لهستان برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور دوم انتخابات ریاست جمهوری لهستان برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید