سازمان ملل: شیوع بیماری های همه گیر پی درپی و مرگبارتر می گردد

به گزارش درگ فایل، کارشناسان تاکید نموده اند که 70 درصد بیماری های نوظهور مانند ابولا، ایدز و زیکا در اصل بیماری هایی حیوانی هستند و پیش از انتقال به انسان در میان حیوانات شیوع یافته بودند.

سازمان ملل: شیوع بیماری های همه گیر پی درپی و مرگبارتر می گردد

گروهی از کارشناسان سازمان ملل متحد هشدار دادند که در صورت عدم تغییر رویکرد بشر در برابر طبیعت، شیوع بیماری های همه گیر مانند کووید 19 گسترش می یابد و جان انسان های بیشتری را خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، هیات کارشناسی سازمان ملل متحد که درباره تنوع زیستی تحقیق می نماید هشدار داده است که 850 هزار نوع ویروس در میان حیوانات شایع است و ممکن است مانند ویروس جدید کرونا به انسان منتقل گردد.

کارشناسان سازمان ملل در گزارش خود بیماری های همه گیر را خطری حیاتی برای بشر توصیف نموده اند. به گفته آنها تخریب محیط زیست و مصرف بی رویه بشر، احتمال انتقال ویروس ها از حیوانات به انسان را افزایش داده است.

پیتر داسزاک، رئیس هیات کارشناسی سازمان ملل درباره این گزارش گفت: همان دسته از فعالیت های بشر که به تغییرات آب و هوایی و کاهش تنوع زیستی منجر شده است با تاثیرگذاری بر کشاورزی باعث افزایش خطر همه گیری بیماری ها هم می گردد.

در گزارش کارشناسان سازمان ملل آمده است که همه گیری بیماری کووید 19 ششمین همه گیری از زمان شیوع آنفلوانزای اسپانیایی در سال 1918 میلادی محسوب می گردد. به گفته محققان عامل شیوع همه این بیماری های همه گیر فعالیت های بشری بوده است.

کارشناسان تاکید نموده اند که 70 درصد بیماری های نوظهور مانند ابولا، ایدز و زیکا در اصل بیماری هایی حیوانی هستند و پیش از انتقال به انسان در میان حیوانات شیوع یافته بودند.

براساس گزارش هیات کارشناسی سازمان ملل متحد، سالانه پنج بیماری جدید در میان انسان ها شیوع پیدا می نماید که هر کدام از آنها به طور بالقوه می تواند به یک بیماری همه گیر تبدیل گردد.

به گزارش یورونیوز، هیات کارشناسان سازمان ملل از بهره برداری بی رویه از محیط زیست به وسیله تخریب جنگل ها، گسترش کشاورزی، تجارت حیات وحش و مصرف زیاد به عنوان عاملی یاد نموده است که خطر انتقال بیماری های رایج در میان حیوانات به انسان را افزایش می دهد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 721

به "سازمان ملل: شیوع بیماری های همه گیر پی درپی و مرگبارتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: شیوع بیماری های همه گیر پی درپی و مرگبارتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید