سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل: نقش ایران در سوریه فقط برای کمک به مردم و دولت این کشور است

به گزارش درگ فایل، سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در مصاحبه ای تاکید کرد نقش ایران در سوریه فقط برای کمک به مردم سوریه و دولت این کشور در مبارزه با تروریسم و احیای ثبات و امنیت است.

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل: نقش ایران در سوریه فقط برای کمک به مردم و دولت این کشور است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علیرضا میریوسفی سخنگوی کنندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در مصاحبه با هفته نامه نیوزویک تاکید کرد: نقش ایران در سوریه فقط برای کمک به مردم سوریه و دولت این کشور در مبارزه با تروریسم و احیای ثبات و امنیت است. این حق مسلم و نیاز اساسی مردم سوریه است.

وی افزود: تنها سازوکار موثر برای سوریه در طول 9 سال گذشته، فرایند آستانه است که شامل همکاری میان ایران، سوریه، روسیه و ترکیه است.

میریوسفی با تکرار مواضع مسکو و دمشق متجاوز خواندن آمریکا در منطقه و سوریه تاکید کرد که واشنگتن هیچ کاری جز افزایش ناامنی انجام نداده و با حمایت از گروه های مسلح افراطی رنج بیشتری را به مردم سوریه تحمیل کرده است.

سخنگوی کنندگی ایران در سازمان ملل افزود: آمریکا و متحدانش سالهاست که آشکارا از گروه های افراطی در سوریه، از النصره و احرار الشام گرفته تا دیگر گروه های تروریستی، حمایت می کنند و اخیراً نیز تحریم های جدیدی را تحت عنوان قیصر بر مردم خسته از جنگ سوریه تحمیل کرده است. این اقدامات اشک های تمساح ایالات متحده برای مردم سوریه را تضعیف می کند.

وی تصری کرد: ایران و سوریه برای بیش از چهار دهه، شرکای راهبردی بوده اند و این ائتلاف مانعی برای تجاوزات خارجی در منطقه محسوب می شود. ایران با افتخار به کمک خود به دولت سوریه برای حفظ تمامیت ارضی و حفظ مردمش در مقابل گروه های تروریستی ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 626

به "سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل: نقش ایران در سوریه فقط برای کمک به مردم و دولت این کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل: نقش ایران در سوریه فقط برای کمک به مردم و دولت این کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید