سفر بلینکن به افغانستان، غنی: توانایی دفاع از کشورمان را داریم

به گزارش درگ فایل، به گزارش خبرنگاران، اسپوتنیک در خبری فوری از ورود آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، به افغانستان اطلاع داد.

سفر بلینکن به افغانستان، غنی: توانایی دفاع از کشورمان را داریم

به نوشته اسپوتنیک، بلینکن به محض ورود به کابل برای ملاقات با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، به ارگ (کاخ ریاست جمهوری) رفته است.

در ملاقات بلینکن و اشرف غنی، مسئله خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان و نیز مباحث مربوط به آینده افغانستان، فرایند صلح و نشست استانبول مورد آنالیز نهاده شد.

بلینکن در ملاقات محمداشرف غنی رئیس جموری افغانستان گفت که آمریکا حمایت های دیپلماتیک خویش از افغانستان و نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور را ادامه می دهد و کوشش های خود را بخاطر تسهیل فرایند صلح افغانستان، تداوم خواهد داد.

در این ملاقات که در کاخ ریاست جمهوری افغانستان انجام شد اشرف غنی از یاری و همکاری آمریکا طی دو دهه گذشته به دولت و مردم افغانستان قدردانی کرد.

رئیس جمهوری افغانستان با اشاره به توانایی های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان گفت که نیروهای شجاع امنیتی و دفاعی ما نشان دادند که به تنهایی قابلیت دفاع سرزمین و کشور خود را دارند و مردم افغانستان پشتیبان نیروهای امنیتی و دفاعی خود هستند.

اشرف غنی گفت: اکنون که آمریکا قصد خروج نیروهای خود را از افغانستان دارند، ضرورت به یک بحث واضح در مورد شروع فصل جدید همکاری ها بر محور احترام متقابل و منافع مشترک میان دو کشور، وجود دارد.

این سفر در پی اعلام روز گذشته جو بایدن در مورد خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اجرا شده است.

شب گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام نموده بود که وقت آن است که طولانی ترین جنگ آمریکا در افغانستان را به اتمام برسانیم.

جو بایدن در ادامه ادعا کرد: آمریکا دیگر در عملیات های نظامی افغانستان شرکت نخواهد کرد؛ ولی به انجام امور دیپلماتیک و بشردوستانه و یاری به دولت این کشور ادامه خواهد داد.

نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در سال 2001 میلادی به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کردند؛ اما پس از دو دهه اشغالگری و تجاوز نتیجه ای جز افزایش ناامنی و خشونت در این کشور بر جای نمانده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1016

به "سفر بلینکن به افغانستان، غنی: توانایی دفاع از کشورمان را داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر بلینکن به افغانستان، غنی: توانایی دفاع از کشورمان را داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید