شرکت های فراوری کننده واکسن کرونا دست رد به دعوت ترامپ زدند

به گزارش درگ فایل، دو شرکت عظیم فایزر و مدرنا روز دوشنبه دعوت ترامپ برای حضور در اجلاس واکسن در کاخ سفید را رد کردند.

شرکت های فراوری کننده واکسن کرونا دست رد به دعوت ترامپ زدند

از شبکه سی ان بی سی، امتناع دو شرکت فراوری کننده واکسن کرونا برای حضور در اجلاس واکسن در حالی منتشر می گردد که قرار است در روز سه شنبه این اجلاس در کاخ سفید با حضور ترامپ و مایک پنس معاون وی برای آنالیز واکسن های کرونا برگزار گردد.

به اعتقاد بعضی از کارشناسان، دولت ترامپ در صدد است تا با این اقدام بر سازمان غذا و دارو فشار وارد کند تا هر چه سریعتر این سازمان مجوز استفاده اضطراری دو واکسن فراوریی صادر کند.

دعوت کنندگان در این جلسه شامل توزیع کنندگان دارو، داروخانه ها و شرکت های توزیع کننده هستند.

خبرگزاری رویترز دوشنبه شب گزارش داد که دونالد ترامپ قرار است روز سه شنبه فرمانی مبنی بر آن که واکسن کرونا باید ابتدا در اختیار شهروندان آمریکا قرار بگیرد، منتشر کرد.

در ادامه کوشش شرکت های داروسازی در دنیا برای ساخت واکسن کرونا تا کنون دو شرکت فایزر و بایون تک پیشگامان فراوری واکسن کووید19 میزان کارآیی واکسن مشترک خود را 95 درصد گفتند. این میزان برای واکسن اسپوتنیک که در روسیه فراوری شده، بیش از 90 درصد اعلام شده است.

شرکت سینوفارم، یکی از بزرگترین شرکت های داروسازی چین گفت به دنبال اخذ مجوزهای قانونی از مقامات دولتی این کشور برای عرضه واکسن کووید19 ساخت این شرکت به بازار است.

شرکت مدرنا نیز اخیرا گفت به زودی درخواست تایید اضطراری واکسن خود را به دولت آمریکا و کشورهای اروپایی ارایه خواهد نمود. پیش از این شرکت مدرنا کارآیی واکسن mRNA-1273 را بر اساس تجزیه و تحلیل نتایج فاز سوم آزمایش های بالینی، 94.1 درصد اعلام نموده بود. اما بنابر اعلام شرکت کارآیی این واکسن در خصوص عوارض شدید بیماری 100 درصد است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 787

به "شرکت های فراوری کننده واکسن کرونا دست رد به دعوت ترامپ زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های فراوری کننده واکسن کرونا دست رد به دعوت ترامپ زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید