صادرات شیرخشک و لبنیات مشمول پرداخت عوارض می شود

به گزارش درگ فایل، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا کلامی گفت: مدتهاست کره از فهرست دریافت ارزچهار هزار و 200 تومانی واردات خارج شده است، اما با توجه به اینکه ذخایر کره وارداتی با این ارز در کشور وجود داشت، نظارت کافی و کامل بر توزیع این ذخایر با قیمت های متعارف و متناسب با ارز چهار هزار و 200تومانی انجام شد.

صادرات شیرخشک و لبنیات مشمول پرداخت عوارض می شود

وی اضافه کرد: اکنون با انتها ذخایر کره با ارز چهار هزار و 200 تومانی، تاثیر تغییرارز مبنای واردات بر بازار روشن شده و ستاد تنظیم بازار سازمان توسعه تجارت را مکلف کرده تا به فوریت نسبت به تعیین عوارض صادراتی برای شیرخشک و محصولات لبنی اقدام کند .

به گفته کلامی با تصویب ستاد تنظیم بازار، سازمان توسعه تجارت مکلف شد به فوریت ممنوعیت صادرات خامه را نیز به مرحله اجرا بگذارد.

دبیر ستاد تنظیم بازار توضیح داد: این تصمیم با توجه به تاثیرپذیری بازار شیر و لبنیات کشور از تقاضای صادرات شیرخشک و خامه اتخاذ شده است.

این مقام مسئول تاکیدکرد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان مکلف است نسبت به تعیین سقف قیمت کره داخلی اقدام و گزارش آن را برای طی مرحل تصویب به کارگروه تنظیم بازار ارسال کند .

وی در پاسخ به این سووال که آیا خبر ممنوعیت ورود کره به کشور واقعیت دارد یا خیر؟ گفت: واردات کره به کشور ممنوع نیست و این تغییر قیمتی، همان طور که اشاره شد، تحت تاثیر تغییر ارز مبنای واردات از چهار هزار و 200 تومانی به ارز نیمایی است.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 639

به "صادرات شیرخشک و لبنیات مشمول پرداخت عوارض می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات شیرخشک و لبنیات مشمول پرداخت عوارض می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید