غلامی: شرایط حق التدریسی های وزارت علوم با نیرو های آموزش و پرورش نباید مقایسه گردد

به گزارش درگ فایل، وزیر علوم گفت: تشابه اسمی حق التدریسی، آموزش پرورش و وزارت علوم موجب شد که مقایسه ای بین شرایط این نیرو ها در زیرمجموعه های این دو وزارتخانه صورت گیرد که قابل تعمیم نیست.

غلامی: شرایط حق التدریسی های وزارت علوم با نیرو های آموزش و پرورش نباید مقایسه گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

منصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران درباره آنالیز درخواست های اساتید حق التدریس و تدوین قانونی برای به کارگیری این نیروها در دانشگاه ها اعلام کرد: بهره مندی از ظرفیت افراد در دانشگاه ها به عنوان اعضای هیئت علمی صرفا به وسیله شرکت در فراخوان ها و گذراندن مراحل جذب ممکن است.

وی اضافه کرد: نیروهای حق التدریس دانشگاه ها در دو دسته جای می گیرند که گروه اول افرادی هستند که شغل دارند (در مجموعه های دولتی با غیردولتی) و بنابر تخصص شان دانشگاه ها برای تدریس تنها چند واحد درسی از آنها استفاده می نمایند اما گروه دوم دانش آموختگان کارشناسی ارشد و دکتری هستند که در یک قرارداد زمانی محدود با دانشگاه همکاری می نمایند.

وزیرعلوم گفت: درواقع گروه دوم استخدام مجموعه ای نیستند به ازای تدریس یک یا چند درس قراردادی را منعقد می نمایند و در انتها ترم دیگر هیچ رابطه دیگری با آن دانشگاه یا موسسه ندارند مگر آنکه قرارداد مجددی منعقد گردد.

وی با بیان اینکه نباید نیروهای حق التدریس دانشگاه ها را با معلمان حق التدریس آموزش و پرورش مقایسه کرد، گفت: تشابه اسمی حق التدریسی، آموزش پرورش و وزارت علوم موجب شد که مقایسه ای بین شرایط این نیرو ها در زیرمجموعه های این دو وزارتخانه صورت گیرد که اصلا قابل تعمیم نیست.

غلامی اضافه کرد: تمام افرادی که در دانشگاه ها تدریس می نمایند برای جذب یا استخدام و هیئت علمی شدن تنها باید به وسیله فراخوان های جذب مراحل خاص را بگذرانند و جز این راه، روش دیگری برای هیئت علمی شدن آنها نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 585

به "غلامی: شرایط حق التدریسی های وزارت علوم با نیرو های آموزش و پرورش نباید مقایسه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلامی: شرایط حق التدریسی های وزارت علوم با نیرو های آموزش و پرورش نباید مقایسه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید