مراجعه بیش از 580 نفر به کلینیک درمان نازایی بیمارستان بنت الهدی بجنورد

به گزارش درگ فایل، خبرنگاران/خراسان شمالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از آذر ماه سال گذشته تا به امروز 582 نفر به کلینیک درمان نازایی بیمارستان بنت الهدی بجنورد مراجعه نموده اند.

مراجعه بیش از 580 نفر به کلینیک درمان نازایی بیمارستان بنت الهدی بجنورد

دکترقاسم بیانی با بیان اینکه برای 183 نفر از مراجعه کنندگان پرونده تشکیل شده است، اضافه نمود: در سال 98 ، دو مورد IUI و در شش ماهه نخست سال 99، 17 مورد IUI صورت گرفته است که از این تعداد در سال 98، یک مورد بارداری پیروز و در 6 ماهه نخست سال99 ، یک مورد بارداری پیروزیت آمیز بوده است.

وی اضافه نمود: چهار مورد در انتظار پاسخ به این روش هستند و خوشبختانه 9 مورد پیروزیت آمیز نیز با روش IO یا دارو درمانی به نتیجه رسیدند.

بیانی اظهارکرد: میانگین کشوری پیروزیت بارداری با روشIUI ، 20 درصد است و تا به امروز پنج مورد از مراجعین جهت دریافت خدمات دیگر همچون IVF و یا تخمک اهدایی به خراسان رضوی ارجاع داده شده اند.

وی با بیان اینکه میانگین سنی مراجعه کنندگان 29 سال بوده است، یادآور شد: میانگین سنی مراجعه کنندگان برای برداری به روش IO وIUI ، 26 سال است.

بیانی اعلام نمود: هزینه ای که از مراجعه کنندگان طی مراحل مراجعه به این کلینیک اخذ می گردد فقط 10 درصد مبلغ کل است که در حدود 164 هزار تومان طی چهار ماه مراجعه و کنترل می باشد.

لازم به ذکر است، IUI به معنای تزریق اسپرم شسته شده به درون رحم است و یکی از روش های یاری باروری است و IVF لقاح خارج از رحم است که این روش به این صورت انجام می گردد که تخمک از بدن مادر جدا شده و با اسپرم پدر در آزمایشگاه ادغام شده و بعد از بارور شدن تخمک در آزمایشگاه این جنین را به رحم مادر منتقل می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 836

به "مراجعه بیش از 580 نفر به کلینیک درمان نازایی بیمارستان بنت الهدی بجنورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراجعه بیش از 580 نفر به کلینیک درمان نازایی بیمارستان بنت الهدی بجنورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید