مقام بلندپایه سیاسی تیگرای تسلیم ارتش اتیوپی شد

به گزارش درگ فایل، دولت اتیوپی از تسلیم شدن یک مقام بلندپایه سیاسی جبهه آزادی بخش تیگرای اطلاع داد.

مقام بلندپایه سیاسی تیگرای تسلیم ارتش اتیوپی شد

به گزار گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت اتیوپی با انتشار بیانیه ای اظهار داشت: یک مقام بلندپایه سیاسی جبهه آزادی بخش تیگرای خود را به نیروهای ارتش فدرال اتیوپی تسلیم کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این بیانیه که توسط اتاق عملیات تیگرای وابسته به دولت آدیس آبابا در فضای مجازی منتشر شده آمده است: کبریا ابراهیم یکی از 9 مقام سیاسی در کمیته مرکزی جبهه آزادی بخش تیگرای است که خود را تسلیم نیروهای ارتش نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جنگ تیگرای سبب کشته و مجروح شدن صدها نفر و آواره شدن بیش از 44هزار شهفرایند اتیوپیایی به سودان شده و شکاف های قومی و قبیلگی را در اتیوپی دامن زده است.

همچنین درگیری های نظامی در ایالت تیگرای اتیوپی سبب شد تا فرایند مأموریت نیروهای حافظ صلح در سومالی مختل و اریتره را به این جنگ کشیده گردد.

جبهه آزادی بخش تیگرای اعلام نموده بود که نیروهای ارتیره در کنار ارتش اتیوپی علیه این جبهه وارد جنگ شده اند، به همین دلیل، با موشک های دوربرد خود فرودگاه اسمره را هدف قرار داد.

نخست وزیر اتیوپی شنبه هفته جاری اظهار داشت: ارتش این کشور شهر میکیلی مرکز ایالت تیگرای را به تصرف خود درآورد، اما رهبر جبهه آزادی بخش تیگرای اظهار داشت: جنگ با ارتش اتیوپی همچنان ادامه خواهد شد.

از آنجا که جنگ های نامنظم جبهه آزادی بخش تیگرای سبب شد، نظام مارکسیستی حاکم بر اتیوپی در سال 1991 سقوط کند، این احتمال دور از انتظار نیست که آتش جنگ های نامنظم این بار دامنگیر دولت آدیس آبابا گردد و جنگی فرسایشی را به این دولت تحمیل کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 777

به "مقام بلندپایه سیاسی تیگرای تسلیم ارتش اتیوپی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام بلندپایه سیاسی تیگرای تسلیم ارتش اتیوپی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید