نظارت بر اجرای آموزش در مناطق نارنجی با حداقل کادر اجرایی فعال

به گزارش درگ فایل، وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس در مناطق نارنجی با حداقل کادر اجرایی فعال بر فرایند آموزش های غیر حضوری نظارت می کنند.

نظارت بر اجرای آموزش در مناطق نارنجی با حداقل کادر اجرایی فعال

از پروفایل ما وبلاگ سفربرو دیدن نمایید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، عصر امروز محسن حاجی میرزایی در نشست مشترک با سردار مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با موضوع رونمایی از مستندات برنامه کانون کمکگران زندگی که در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی و حضور مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور و از طریق شبکه شاد برگزار گشت، اظهار کرد: مسائل و مسائل دلایل مختلفی دارند و اگر هر یک از این مسائل را واکاوی کنیم نقش یادگیری در آن مشهود است.

وزیر آموزش و پرورش شرح داد: هر چه عناصر یادگیری خلاق، دقیق، سالم و عمیق تر باشد، درآینده افراد جامعه سالم تر و تواناتر خواهند بود، بنابراین مدرسه بهترین جایی است که می توان به این موضوع پرداخت.

وی با بیان اینکه مهارت نه گفتن یک مهارت پایه است که باید به همه افراد آموزش داده گردد، اظهار داشت: شخصیت افراد در مدرسه شکل می گیرد و باید برای هرچه بهتر شکل گیری شخصیت افراد در مدرسه تلاش کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در جامعه خطرات بسکمک وجود دارد که نیازمند توجه خانواده و مدرسه است، اظهار کرد: مدرسه حلقه وصل بین خانه، معلم، مدیر و دانش آموز است. علت آسیب های اجتماعی دانش آموزان به جامعه و گروه های همسالان و خانواده ها بر می گردد بنابراین وزارت آموزش و پرورش برای آموزش خانواده ها و آگاهی دادن به والدین در مدرسه تلاش و برنامه ریزی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی آسیب های اجتماعی در جامعه و خانواده ها، اظهار کرد: در طرح کمکگران زندگی به آموزش خانواده ها، دانش آموزان و همسالان توجه شده است، بنابراین آمار مدارس مجری این طرح را از 20 به 30 هزار افزایش داده ایم.

حاجی میرزایی ادامه داد: باید از ظرفیت فوق العاده شبکه شاد در این طرح استفاده کنیم و این طرح را در تمام مدارس کشور توسعه دهیم و مانند سایر بخش ها از شبکه شاد برای توسعه برنامه ها استفاده کنیم.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که کرونا نه تنها مانع اجرای طرح کمکگران زندگی نگردد بلکه از طریق شبکه شاد موجب توسعه و تقویت این طرح شویم.

گفتنی است؛ در خاتمه این نشست مشترک از نقشه راه کمکگران زندگی رونمایی شد.

محسن حاجی میرزایی در حاشیه نشست مشترک با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و در جمع خبرنگاران رسانه ملی، اظهار کرد: آینده جامعه در مدارس امروز ساخته می گردد و دانش آموزان امروز مدیران بخش های مختلف فردای جامعه هستند و عرصه فرهنگی و اقتصادی جامعه را می سازند، بنابراین هرچقدر دانش آموزان سالم تر و توانمندتری داشته باشیم، می توانیم جامعه سالم تری داشته باشیم.

وی پدیده اعتیاد را یکی از خطرات تهدید کننده دانش آموزان برشمرد و اضافه کرد: هر چند آمار اعتیاد در مدارس نسبتاً پایین است، اما خطر بسیار بزرگی است؛ بنابراین طرح کمکگران زندگی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در آموزش و پرورش با هدف افزایش آگاهی و توانمندی والدین، طراحی و در حال اجرا است و در حال حاضر به دلیل ملاحظات بهداشتی در شرایط کرونایی این طرح در بستر شبکه شاد ارائه می گردد.

وی ادامه داد: بخش مهم طرح کمکگران زندگی دانش آموزان هستند که در آن گروه هم سالان از یکدیگر مراقبت می کنند و آگاهی هایی را دریافت می کنند تا بتوانند به دوستانشان کمک کنند.

حاجی میرزایی گروه هم سالان را در مصونیت دانش آموزان در برابر آسیب ها، مهم و کمک کننده به تحقق اهداف دانست و اضافه کرد: محتوایی در این زمینه تولید شده و در کانال های شبکه شاد بارگذاری شده است و در اختیار دانش آموزان تحت پوشش این طرح قرار می گیرد.

وی در خصوص نحوه فعالیت مدارس مناطقی که از شرایط قرمز کرونایی خارج می شوند، گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا در این زمینه تعیین تکلیف کرده است، بنابراین در مناطق نارنجی فعالیت آموزشی به صورت غیرحضوری خواهد بود، اما مدارس با حضور مدیر و حداقل کادر اجرایی فعال و بر فرآیند آموزش های حضوری نظارت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 773

به "نظارت بر اجرای آموزش در مناطق نارنجی با حداقل کادر اجرایی فعال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت بر اجرای آموزش در مناطق نارنجی با حداقل کادر اجرایی فعال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید