واکسیناسیون افراد بالای 68 سال از دوشنبه شروع می گردد ، قطع برق CCU و ICU شایعه است

به گزارش درگ فایل، به گزارش خبرنگاران، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: جلسه امروز به ریاست رئیس جمهور و با حضور همه اعضا تشکیل شد و مروری بر شرایط ویروس جهش یافته دلتا در سطح جهان داشتیم؛ بیش از 65 کشور جهان هستند که ویروس دلتا در آنها شناسایی شده است و این ویروس به زودی کشورهای دیگر را هم در گیر می نماید، ویروس دلتا، ویروسی با قدرت سرایت بالاتر است و در حال حاضر در کل کشور ما هم در حال چرخش است و در استان های مختلف رد پایش وجود دارد.

واکسیناسیون افراد بالای 68 سال از دوشنبه شروع می گردد ، قطع برق CCU و ICU شایعه است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ راوه بلاگ بیشتر بدانید.

فرایند صعودی کرونای دلتا در 25 استان

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: شرایط فعلی بیماری در جهان نشان می دهد بیشترین ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور برزیل، هند، اندونزی و روسیه است و این کشورها درگیری زیادی با ویروس دلتا دارند. در 25 استان ایران فرایند بیماری کرونا صعودی است و تقریبا بیشتر شهرها در حال درگیر شدن هستند.

رئیسی با بیان اینکه بعضی استان ها بیشترین درگیری را با بیماری کرونا دارند، گفت: استان های کرمان با 16 شهر درگیر، فارس با 13 شهر، تهران با 13 شهر، مازندران با 13 شهر، هرمزگان با 12 شهر، سیستان و بلوچستان با 10 شهر، بوشهر با 8 شهر و یزد با 8 شهر بیشترین شهرهای قرمز را دارا هستند. سایر استان ها مانند گلستان، گیلان و اصفهان بین پنج تا 6 شهرشان درگیر است. در بعضی از استان ها یک یا دو شهر درگیر شده اند که به معنی تغییر رنگ به سمت قرمز است.

مقدار رعایت شیوه نامه های بهداشتی به حدود 66 درصد رسیده است

وی با انتقاد از کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور گفت: باید این نکته را مد نظر قرار دهیم یکی از جاهایی که باید عدم رضایت خود را اعلام کنیم بحث رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

رئیسی اضافه کرد: متاسفانه با وجود هشدارهایی که داده می گردد مقدار رعایت شیوه نامه های بهداشتی 66 درصد بیشتر نیست که بسیار جای تاسف است و احتیاج داریم که مراقبت بیشتری انجام دهیم زیرا شیوه نامه های بهداشتی اگر زیر 85 درصد رعایت گردد قطعا کارساز نخواهد بود و ما نه تنها شاهد افزایش شیوه نامه های بهداشتی طی هفته های گذشته نیستیم بلکه علی رغم شیوع بیماری، مقدار رعایت شیوه نامه های بهداشتی پایین آمده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خیلی احتیاجی به ذکر عدد و رقم نیست و شاید خود مردم هم متوجه هستند که عادی انگاری و عدم حساسیت ایجاد شده است، مردم کمتر ماسک می زنند، تجمع بیشتر است که اینها قطعا می تواند آسیب زا باشد و از همه مردم خواهش می کنم اوضاع را جدی بگیرند.

رستوران ها یکی از نقاط شناخته شده برای سرایت بیماری کروناست

رئیسی اضافه کرد: یکی از تاکیدهای امروز تجمعاتی بود که بیشترین احتمال انتقال ویروس را دارند، باید از حضور در این مراکز که در شهرهای قرمز تعطیل هستند، پرهیز کرد و قرار شد همه اصناف، وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و… به شکل دقیق تر بر این اماکن نظارت نمایند، از جمله این مراکز رستوران ها و قهوه خانه ها با پذیرایی در فضای سربسته است.

وی تاکید نمود: مردم بدانند رستوران ها یکی از نقاط شناخته شده برای سرایت بیماری کروناست بعلاوه تالارهای پذیرایی، سالن های سینما و تئاتر، پاساژ و بازار سربسته، استخر سرپوشیده، باشگاه بدنسازی، شهربازی ها و نمایشگاه ها در فضای بسته می توانند موجب شیوع بیماری شوند و امروز در مصوبات مقرر شد که روی این مراکز دقت بیشتری گردد و بیشتر کنترل گردد.

آغاز واکسیناسیون 68 تا 70 ساله ها از دوشنبه

رئیسی درباره واکسیناسیون کرونا گفت: خبر خوب اینکه از این هفته فرایند واکسیناسیون در کشور بسیار بهتر خواهد شد. مقدار قابل توجهی واکسن دیروز و امروز به دست ما رسیده است و خبر خوب دیگر اینکه این هفته هم واکسن دوباره خواهد رسید و سرعت واکسیناسیون بالاتر خواهد رفت.

وی گفت: از روز دوشنبه از گروه 70 ساله هایی که قبلا برای واکسیناسیون فراخوان شده بودند، دو سال پایین تر خواهیم آمد و به این ترتیب واکسیناسیون افراد 68 سال به بالا از دوشنبه آغاز خواهد شد. البته از مردم خواهش می کنیم افرادی به مراکز مراجعه نمایند که پیامک برای آنها ارسال شده است و بدون فراخوان حضور پیدا نمایند، چراکه تجمع ایجاد می گردد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: مراکز تجمیعی واکسیناسیون را زیاد و ظرفیت تزریق را بالا برده ایم اما تاکید ما این است که بدون نوبت دهی مراجعه ننمایند، اینکه دو و سه صبح بفرایند و نام بنویسند، روش منسوخ شده ای ست و آن را توصیه نمی کنیم، مردم عزیز اگر واقعا نوبت داده نشده مراجعه ننمایند و بدانند به تدریج همه افراد را برای واکسیناسیون دعوت خواهیم کرد.

رئیسی گفت: البته کندی هایی در تامین واکسن داشتیم که خوشبختانه با ورود واکسن داخلی و خارجی این مسائل جبران می گردد. فیلم ها و عکس هایی که در زمینه ازدحام در مراکز پخش شد فقط از تهران بود. ما در استان های مختلف مسئله ای نداشتیم و در تهران دو یا سه مرکز بود که افراد بدون نوبت مراجعه نموده بودند. اما اکنون بیش از 80 مرکز تجمیعی در تهران راه اندازی نموده ایم و مردم با خیال راحت می توانند واکسن دریافت نمایند.

تکذیب قطعی برق و خفگی بیماران

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره قطعی برق و بعضی خبرها مبنی بر خفه شدن بیماران گفت: قطع شدن برق خوشایند نیست و همه از این موضوع ناراحت هستند اما این که گفته می گردد با قطعی برق CCU و ICU و بخش ما از کار می افتد و بیماران خفه می شوند، شایعه است و باید این حرف ها کنار گذاشته گردد.

رئیسی اضافه کرد: در بحث اعتبار بخشی بیمارستان ها همیشه یکی از اصول اصلی، برق اضطراری و ژنراتور بوده و به هر دلیلی ممکن است در هر جای جهان قطعی برق رخ دهد و معنای آن این نیست که همان زمان که برق قطع گردد، برق اتاق عمل هم قطع می گردد. اصلا اینطور نیست و ما برق پشتیبان و اضطراری داریم و تا به امروز مسئله ای در این زمینه نداشته ایم.

وی اضافه کرد: نه اینکه از قطع شدن برق دفاع کنم، من از این دفاع می کنم که برای مردم تشویش ایجاد نکنید. اینطور نیست که اگر برق قطع گردد برق بیمارستان قطع می گردد و بیماران خفه می شوند و من ان را تکذیب می کنم و اگر بیمارستانی قرار باشد با قطع برق همه بخش هایش از کار بیفتد که دیگر بیمارستان نیست و باید درب آن را ببندیم و اگر چنین چیزی رخ دهد اشکال از بیمارستان است و باید صادقانه برخورد کنیم، هر چند قطعی برق برایمان دردسر ایجاد می نماید اما مدیریت سلامت داریم و نمی گذاریم اتفاقی بیفتد.

رئیسی ادامه داد: همین موضوع برای واکسن ها هم وجود دارد. به مردم قول می دهم که از زمانی که واکسن با هواپیما به کشور می رسد تا زمانی که در دورترین نقاط روستایی مصرف می گردد، زنجیره سرد ان رعایت می گردد و زنجیره سرد ما تا سطح روستا پیش بینی شده است و با قطعی برق مسئله ای برای واکسن ها به وجود نمی آید و ین روزها باب شده است که پشت سر هم اخبار منفی به وجود آید وبه مردم این اطمینان را می دهیم که اختلالی در حوزه سلامت با وجود قطعی برق پیش نخواهد آمد.

شناسایی 65کرونا مثبت در 26 کشتی و شناور

رئیسی با بیان اینکه کنترل روی مرزهای کشور تشدید می گردد، گفت: در جلسه امروز بعلاوه بر کنترل مرزها بویژه مرزهای شرقی کشور تاکید شد و نیروی انتظامی و نیروهای مسلح تشدید کنترل ها را انجام می دهند اما مشکل اصلی ما مبادی خروجی و ورودی غیر رسمی است و با توجه به تحولات افغانستان حجم مهاجران رو به افزایش بوده و احتیاج به دقت بیشتر است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان نمود: از طرفی مرزهای آبی همیشه مدنظر است. طی دو هفته قبل 26 کشتی و شناور آنالیز شدند و افراد مثبت ایزوله شدند و کشورهای برزیل، عراق، آلمان، عمان، هند، امارات، مالزی شناورهایی به ایران فرستاده بودند و پس از کنترل کشتی ها دیدند 65 نفر کرونا مثبت در این کشتی ها بودند که مراقبت های لازم برایشان صورت گرفت.

منبع: خبرنگاران

آخرین اخبار مالی را از کانال تلگرام خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1135

به "واکسیناسیون افراد بالای 68 سال از دوشنبه شروع می گردد ، قطع برق CCU و ICU شایعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون افراد بالای 68 سال از دوشنبه شروع می گردد ، قطع برق CCU و ICU شایعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید