واکنش روسیه به تحولات اخیر شبه جزیره کره

به گزارش درگ فایل، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه رزمایش های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی از یک سو و آزمایش های موشکی کره شمالی از سوی دیگر باعث تشدید تنش ها در شبه جزیره کره شده است، طرفین را به خویشتن داری و عاقبت اندیشی دعوت کرد.

واکنش روسیه به تحولات اخیر شبه جزیره کره

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز آدینه در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی از آمریکا، کره جنوبی و کره شمالی خواست که در راستای یاری به کاهش تنش ها در شبه جزیره کره، خویشتن دار باشند و به پیامدهای اقدامات خود فکر نمایند.

ماریا زاخارووا در مورد تحولات اخیر شبه جزیره به ریانووستی گفت: ما به دقت تحولات شبه جزیره کره را دنبال می کنیم. اوضاع شبه جزیره کره اخیراً به دلیل رزمایش های نظامی مکرر ایالات متحده و جمهوری کره [کره جنوبی] و شلیک موشک از سوی جمهوری دموکراتیک خلق کره [کره شمالی] پیچیده شده است.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی ما از همه طرف ها می خواهیم که از خود خویشتن داری نشان دهند و جدی تر از قبل به پیامدهای منفی تشدید تنش ها در منطقه فکر نمایند.

کره شمالی اخیراً در واکنش به رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در منطقه اقدام به آزمایش دو موشک کوتاه برد کرد که هر دو موشک با موفقیت به محل مشخص شده اصابت کردند.

در پی این آزمایش موشکی جدید، سخنگوی دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل اعلام نمود که کمیته تحریم های شورای امنیت سازمان ملل روز آدینه 26 مارس (6 فروردین) نشستی را به درخواست آمریکا درباره آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی برگزار خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 968

به "واکنش روسیه به تحولات اخیر شبه جزیره کره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به تحولات اخیر شبه جزیره کره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید