وفای عهد رئیس جمهوری تازه آرژانتین ، مورالس وارد بوینس آیرس شد

به گزارش درگ فایل، اوو مورالس، رئیس جمهوری مستعفی در تبعید بولیوی در ادامه گردش خود در کشورهای منطقه آمریکای مرکزی و جنوبی به آرژانتین پناهنده شد.

وفای عهد رئیس جمهوری تازه آرژانتین ، مورالس وارد بوینس آیرس شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، مورالس که ابتدا از بولیوی به مکزیک گریخته حدود یک ماه آنجام مانده بود، چند روز پیش برای پیگیری فرایند درمان خود به کوبا رفت. او دو روز پس از سوگند خوردن رئیس جمهوری جدید آرژانتین به این کشور پناهنده شد. آلبرتو فرناندز پس از برنده شدن در انتخابات یک ماه پیش وعده داده بود به مورالس پناهندگی سیاسی می دهد و روز 10 دسامبر قدرت را در آرژانتین در دست گرفت.

فلیپه سولا، وزیر امور خارجه آرژانتین خبر ورود رئیس جمهوری پیشین بولیوی را در یک شبکه تلویزیونی محلی بیان کرد و اضافه نمود او به دو فرزند خود پیوسته و آمده به عنوان پناهنده در این کشور زندگی کند. فرزندان مورالس ماه گذشته میلادی وارد بوینس آیرس شده بودند و دو هفته است در پایتخت آرژانتین اقامت دارند. قرار است مورالس و رئیس جمهوری آرژانتین امروز با هم ملاقات و مصاحبه نمایند. آنها دو روز پیش تلفنی مصاحبه نموده بودند.

با این حال، باید دید اقامت مورالس در آرژانتین چقدر طول می کشد. پس از ورود رئیس جمهوری مستعفی بولیوی به مکزیک، نظرسنجی ها نشان می دهد 44 درصد مردم مکزیک تصمیم رئیس جمهوری آندرس مانوئل لوپس اوبرادور را برای این کشور بد و بسیار بد ارزیابی می نمایند. نتایج این نظرسنجی در روزنامه ال فاینانسیه رو منتشر شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 5

به "وفای عهد رئیس جمهوری تازه آرژانتین ، مورالس وارد بوینس آیرس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وفای عهد رئیس جمهوری تازه آرژانتین ، مورالس وارد بوینس آیرس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید