وقوع انفجار در ولایت ارزگان افغانستان، یک نفر کشته شد

به گزارش درگ فایل، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی طلوع، بر اثر وقوع انفجار در ولایت ارزگان واقع در افغانستان، یک نفر کشته و یک نفر زخمی شد.

وقوع انفجار در ولایت ارزگان افغانستان، یک نفر کشته شد

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، این حادثه غروب امروز در شهر ترینکوت واقع در مرکز ولایت ارزگان رخ داده است.

احمدشاه ساحل سخنگوی والی ارزگان در این خصوص بیان نمود که این انفجار ناشی از یک حلقه مین مغناطیسی بوده است و بر اثر آن یک نفر کشته و فرد دیگری نیز زخمی شده است.

تا به امروز هیچ شخص یا گروهی نیز مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

این در حالیست که دومین دُور از فرایند مذاکرات صلح دولت افغانستان با گروه طالبان در شهر دوحه پایتخت قطر 7 ژانویه 2021 آغاز شد؛ اما هیئت های مذاکره کننده پیرامون پیشرفت در این مذاکرات هیچ بیانیه ای را منتشر نکرده اند.

گفتنی است ائتلاف به سرکردگی آمریکا به بهانه های واهی مبارزه با تروریسم در سال های 2001 و 2003 به کشورهای افغانستان و عراق حمله کرد؛ تجاوزی که جز افزایش خشونت ها و ناآرامی ها در این دو کشور نتیجه ای به همراه نداشت.

بر اساس توافق میان طالبان و آمریکا در دوحه قطر، نیروهای اشغالگر خارجی باید تا خاتمه ماه مارس سال جاری میلادی خاک افغانستان را تَرک کنند؛ توافقی که کشورهای غربی عضو ناتو دائماً در تلاش برای نقض آن به بهانه های مختلف هستند.

از سوی دیگر و با تشدید حوادث امنیتی پس از وقوع سلسله انفجارهای اخیر در افغانستان، محور غربی به ویژه کشورهایی که نیروهای اشغالگر خود را در قالب اعضای ناتو در این کشور مستقر کرده اند، با بهانه های مختلف به دنبال نقض توافق آمریکا با طالبان برای خروج از افغانستان هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 913

به "وقوع انفجار در ولایت ارزگان افغانستان، یک نفر کشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع انفجار در ولایت ارزگان افغانستان، یک نفر کشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید