پیشنهاد رشوه به مربی تیم ملی برای دعوت بازیکن، فوتبال پاک است!

به گزارش درگ فایل، به گزارش خبرنگار مهر، قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال روز به روز ابعاد تازه ای پیدا می نماید و به نظر می رسد پای نهادهای نظارتی هم به این پرونده باز گردد. سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده دوره های دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی که یکی از نخستین منتقدان به قرارداد سرمربی سابق تیم ملی بود، این بار با صراحت بیشتری نسبت به عاملان عقد این قرارداد موضع گیری کرد و حتی عنوان داشت غرامت این قرارداد را باید از عاملان عقد دریافت کرد نه از جیب فوتبال و بیت المال.

پیشنهاد رشوه به مربی تیم ملی برای دعوت بازیکن، فوتبال پاک است!

محمد خرمگاه مربی پیشین تیم امید ایران در تبادل نظر با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: کاملاً حق با نماینده محترم مجلس شورای اسلامی است و آنهایی که عامل عقد چنین قراردادی بودند باید جوابگو باشند و این مبلغ را از جیب شان پرداخت نمایند. جریانی که ویلموتس را به ایران آورد دچار قصور است و باید تاوان این قصور را هم پرداخت نمایند.

وی افزود: اینکه بگویند از درآمدهای فدراسیون این مبلغ پرداخت می گردد اصلاً قابل قبول نیست چون درآمدهای فدراسیون هم متعلق به مردم است که باید صرف هزینه های تیم های ملی گردد نه صرف اشتباهات دیگران. چون درآمدهای فدراسیون هم مثل بیت المال متعلق به همه ایران است.

مربی پیشین تیم فوتبال امید ایران بیان داشت: در فوتبال زمینه فساد همواره وجود دارد و انسان ها باید بتوانند خودشان و نفس شان را مدیریت نمایند. به عنوان مثال همان زمان که من در تیم امید دستیار علیرضا منصوریان بودم به ما هم پیشنهاد رشوه شد که آنقدر بَد و تند با این پیشنهاد دهندگان برخورد کردیم که بروند و پشت سرشان را نگاه ننمایند.

خرمگاه افزود: آقایان به ما پیشنهاد می دادند به ازای هر بازیکنی که فقط به اردو دعوت گردد اِن تومان و به ازای بازیکنانی که در اردو حفظ شوند اِن بعلاوه آ تومان پرداخت می کنیم که با توجه به تعداد بالایی که بازیکن به تیم ملی دعوت می شدند ما می توانستیم چند برابر مبلغ قراردادمان درآمدزایی داشته باشیم. اما ما در آن موقع بر نفس خود غلبه کردیم و این پیشنهادات را با قاطعیت رد کردیم. اما آیا همه می توانند از این پیشنهادات عبور نمایند؟

پیشکسوت فوتبال توضیح داد: خیلی ها می گویند فوتبال کثیف است. من کاملاً با این موضوع مخالف هستم و می گویم فوتبال نه تنها کثیف نیست، بلکه بسیار هم پاک است. اما یکسری آدم هایی که در فوتبال حضور دارند ذات شان کثیف است و نمای بدی از فوتبال نشان می دهند.

وی افزود: شاید در گذشته فساد در فوتبال در سطح خرده دلالان و برخی از مربیان بود، اما امروز مبالغ و سطوح فساد در فوتبال پیشرفت نموده و به مدیران ارشد رسیده است. دستگاه های نظارتی همانطور که در حال برخورد با فساد در سطح مدیران بالای کشور هستند و دیده می گردد مدیران سابق قوه قضاییه در حال محاکمه هستند، باید این اتفاق در ورزش هم بیفتد و عاملان فساد در ورزش به خصوص دانه درشت ها نسبت به عملکرد گذشته شان جوابگو باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 493

به "پیشنهاد رشوه به مربی تیم ملی برای دعوت بازیکن، فوتبال پاک است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد رشوه به مربی تیم ملی برای دعوت بازیکن، فوتبال پاک است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید