چرا افزایش قیمت مسکن متوقف نمی گردد؟ ، پیش بینی تکانه در بازار مسکن پس از ریزش بورس

به گزارش درگ فایل، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اتفاقات بازار سرمایه، پیش بینی می گردد که تکانه هایی به بازار مسکن وارد گردد. از این رو سیاستی که وزارت راه و شهرسازی در حال انجام دارد و استراتژی اصلی دولت، جداسازی بازار مصرف از بازار سرمایه گذاری در مسکن است.

چرا افزایش قیمت مسکن متوقف نمی گردد؟ ، پیش بینی تکانه در بازار مسکن پس از ریزش بورس

جهت دریافت خدمات الاچیق های مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، محمود محمودزاده، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره دلایل عدم توقف افزایش قیمت مسکن به ویژه در تهران گفت: قیمت مسکن تابع دو متغیر کلان میزان مصرف و میزان سرمایه گذاری است. اما از آنجایی که سایر بازارهای سرمایه گذاری ارز، سکه و بورس دچار تلاطم شدن، تمام فشار و سرریز این بازارها به بازار مسکن منتقل شد.

  • مسکن ملی پردیس فعلا متری چند؟ | آغاز تحویل 14 هزار واحد مسکن مهر

وی تاکید نمود: با توجه به اتفاقات بازار سرمایه، پیش بینی می گردد که تکانه هایی به بازار مسکن وارد گردد. از این رو سیاستی که وزارت راه و شهرسازی در حال انجام دارد و استراتژی اصلی دولت، جداسازی بازار مصرف از بازار سرمایه گذاری در مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با این اقدام می توانیم در دو بخش بازار شفافیت ایجاد کنیم و ضربه ها و فشارهای قیمتی کمتری به بازار مصرفی مسکن وارد می گردد.

محمودزاده با اشاره به اهرم نظارتی و کنترلی تفکیک سرمایه گذاری در دو مسکن مصرفی و مسکن سرمایه ای گفت: قوانینی در حال وضع است که می تواند جهت این دو بخش را از هم تفکیک کند. اصلاح قانون مالیات بر خانه های خالی و اصلاحات مالیات عایدی بر سرمایه دو قانون مهمی هستند که می توان به وسیله آنها بازار را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه لایحه مالیات بر عایدی سرمایه مراحل نهایی را در مراجع ذیربط می گذراند، گفت: لایحه دولت درباره این قانون مالیاتی در حال نهایی شدن است و مراحل خاتمهی را در کمیسیون تخصصی می گذراند و موضوع طرح این قانون هم با وزارت اقتصاد است و حوزه های مختلف را پوشش می دهد که یکی از آنها مسکن خواهد بود و امیدواریم به عنوان قانون مادر در کنترل بازار مسکن تاثیرگذار باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: به نظر می رسد این لایحه تا خاتمه سال به مجلس برود.

  • سعادت آباد، انتخابی هوشمندانه برای سکونت و سرمایه ­گذاری
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 538

به "چرا افزایش قیمت مسکن متوقف نمی گردد؟ ، پیش بینی تکانه در بازار مسکن پس از ریزش بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا افزایش قیمت مسکن متوقف نمی گردد؟ ، پیش بینی تکانه در بازار مسکن پس از ریزش بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید