کمیسیون اروپا: بازنگری توافق برگزیت نقض حقوق بین الملل است

به گزارش درگ فایل، کمیسیون اروپا بازنگری توافق برگزیت را نقض حقوق بین الملل توصیف کرد.

کمیسیون اروپا: بازنگری توافق برگزیت نقض حقوق بین الملل است

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از یورونیوز، دفاع دولت بریتانیا از لایحه بازنگری بخش هایی از توافق با اتحادیه اروپا بر سر برگزیت به بهای نقض مقررات حقوق بین الملل، واکنش تند اتحادیه اروپا را برانگیخت.

مفاد این لایحه که ظهر چهارشنبه منتشر شد، به گفته بوریس جانسون، نخست وزیر محافظه کار بریتانیا به ویژه با هدف تضمین پویایی و امنیت بازار داخلی این کشور تنظیم شده است.

جانسون در زمان معرفی این لایحه در مجلس عوام گفت: وظیفه من حفظ تمامیت ارضی پادشاهی متحد و همچنین دفاع از فرایند صلح ایرلند شمالی و توافق آدینه نیک است. برای انجام این [وظیفه] ما به یک امنیت حقوقی شفاف برای دفاع از کشورمان در برابر تفسیرهای تندروانه و غیرمنطقی از پروتکل [موافقت نامه برگزیت] احتیاج داریم که می تواند به چالش مرزی در دریای ایرلند بیانجامد.

در حالیکه گفت وگوها میان اتحادیه اروپا و بریتانیا بر سر فرایند اجرای برگزیت از زمان توافق میان دو طرف به سختی پیش می رود، تقدیم لایحه بازنگری توافق، خشم بروکسل را برانگیخته است. اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در نخستین واکنش، برنامه تازه دولت بریتانیا را نقض حقوق بین الملل توصیف کرد.

داوید ساسولی، رئیس مجلس اتحادیه اروپا هم گفت که تصمیم اخیر بوریس جانسون، تبعات بسیار بدی برای بریتانیا در پی خواهد داشت.

همزمان دولت آلمان هم خواهان اجرای کامل تعهدات بریتانیا بر اساس توافق میان دو طرف در 31 ژانویه سال 2020 شده است. کمیسیون اروپا هم خواهان برگزاری یک جلسه فوق العاده با حضور نمایندگان بریتانیا برای آنالیز لایحه جدید دولت جانسون شد.

در حالیکه به نظر می رسد بسیاری از مقام های اتحادیه اروپا از تصمیم بریتانیا بهت زده شده اند، لئو وارادکار، معاون نخست وزیر جمهوری ایرلند برنامه جدید دولت جانسون را با یک حمله انتحاری مقایسه کرد که اثرات مخربش به مهاجم بر می شود و موجی از واکنش های منفی را در پی دارد.

ترزا می، نخست وزیر سابق بریتانیا هم نسبت به بی اعتمادی جامعه جهانی به وفای به عهد بریتانیا هشدار داد.

لایحه بازنگری توافق برگزیت در حالی به مجلس عوام تقدیم شد که نمایندگان بریتانیا، دور هشتم مذاکرات پسابرگزیت برای تعریف چگونگی فرایند جدایی از اتحادیه اروپا را از سه شنبه شروع نموده اند. دو طرف، رسما تا خاتمه دسامبر برای رسیدن به یک توافق داد و ستد آزاد مهلت دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 625

به "کمیسیون اروپا: بازنگری توافق برگزیت نقض حقوق بین الملل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون اروپا: بازنگری توافق برگزیت نقض حقوق بین الملل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید