یک قاضی و پنج دادستان در افغانستان ترور شدند

به گزارش درگ فایل، منابع خبری گزارش دادند: در پی ترورهای زنجیره ای دو روز اخیر در افغانستان یک قاضی دادگاه تجدید نظر و پنج نفر دادستان زندان بگرام این کشور توسط افراد مسلح ناشناس ترور شدند.

یک قاضی و پنج دادستان در افغانستان ترور شدند

عبدالشایق شورش کوهستانی سخنگوی پلیس استان کاپیسای افغانستان امروز (سه شنبه) در این زمینه به رسانه ها گفت: قاضی دادگاه تجدید نظر این استان اوایل صبح زمانی که به سمت دفتر کار خود در حرکت بود، هدف حمله افراد مسلح ناشناس نهاده شد و کشته شد.

روز گذشته نیز پنج نفر دادستان زندان بگرام افغانستان که در شهر کابل راهی دفتر کار خود بودند، در منطقه ده سبز در شرق پایتخت هدف حمله افراد مسلح نهاده شده و کشته شدند.

زلمی خلیل زاد فرستاده ویژه وزارت آمریکا در امور افغانستان در واکنش به واقعه، عاملان این ترورها را تخریب کنندگان فرایند صلح خوانده و خواهان شناسایی و مجازات آن ها شده است.

رییس جمهوری اشرف غنی هم ضمن محکوم کردن حمله علیه دادستان ها گفت: ترور غیرنظامیان و کارمندان دولتی، جنایت ضد بشری و برخلاف ارزش های اسلام بوده و تداوم خشونت ها از سوی دشمنان، تلاشی برای آسیب رساندن به فرایند صلح است.

غنی از طالبان خواست تا از خشونت ها دست کشیده و اراده حکومت و مردم افغانستان را برای ختم جنگ و برقراری صلح پایدار بپذیرند.

طبق گزارش رسانه های افغانستان درگیری های امروز در استان های بلخ و کاپیسای افغانستان بین نیروهای دولتی و گروه طالبان ادامه دارد که در اثر آن تا به امروز 13 عضو طالبان کشته و 8 تن دیگر زخمی شده اند.

وزارت دفاع افغانستان با ارائه گزارشی دراین زمینه خاطرنشان کرد: حملات طالبان در این دو استان دفع شده است.

دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی افغانستان روز گذشته از کشته شدن 291 تن از نیروهای دولتی در هفت روز گذشته اطلاع داد و آن را مرگبارترین هفته برای کارکنان دولت در 19 سال گذشته خواند. ،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 646

به "یک قاضی و پنج دادستان در افغانستان ترور شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک قاضی و پنج دادستان در افغانستان ترور شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید