130 نفر از هموطنان و دانشجویان ایرانی از اوکراین به کشور بازگشتند

به گزارش درگ فایل، منوچهر مرادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی یف امشب (یکشنبه) در صفحه توئیترش از بازگشت 130 نفر از دانشجویان و هموطنان ایرانی مقیم اوکراین به کشور اطلاع داد.

130 نفر از هموطنان و دانشجویان ایرانی از اوکراین به کشور بازگشتند

وی نوشت: خوشبختانه امروز (یکشنبه) پس از چند هفته کوشش مستمر همکارانم در سفارت، 130 نفر از دانشجویان و دیگر هموطنان مقیم اوکراین، با توقفی کوتاه در ایروان راهی میهن عزیزمان شدند.

سفیر ایران اضافه کرد: انجام پروازهای دیگر به منظور بازگشت هموطنان در حال برنامه ریزی است.

به گزارش فارس، در پی شیوع ویروس کرونا جمعی از دانشجویان و ایرانیان مقیم اوکراین خواهان بازگشت به کشور بودند و در این مدت سفارت ایران در کی یف رایزنی هایی را با مقامات و دستگاه های ذیربط اوکراینی برای بازگرداندن آنها به ایران صورت داد.

در پی رایزنی هایی که در این مدت صورت گرفت و از جمله پس از دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با معاون وزیر خارجه اوکراین در نخستین روز سال 1399 و موافقت این وزارتخانه با انتقال اتباع 2 کشور و توافق حاصله مقرر شد یک پرواز در روز آدینه هشتم فروردین ماه اقدام به انتقال متقاضیان بازگشت به ایران کند ولی دولت اوکراین به دلایل نامعلوم و در ساعات پایانی مهلت باز بودن فضای این کشور از صدور مجوز مربوطه خودداری کرد.

در این مدت رایزنی ها ادامه یافت و سفارت ایران نیز در اطلاعیه هایی اعلام نمود که برقراری پرواز ویژه برای بازگشت اتباع 2 کشور را با جدیت در دستورکار قرار داده است.

سفارت ایران در اوکراین در همین خصوص پیش از این اعلام نمود که موضوع برقراری پرواز به منظور بازگرداندن اتباع ایرانی در دست آنالیز است و طبق آخرین اطلاعات، انجام پرواز غیرمستقیم از راستا ایروان (ارمنستان) پیگیری می گردد و چنانچه مانعی ایجاد نگردد، این پرواز در روز 10 می (21 اردیبهشت) برقرار می گردد.

گفتنی است در پی شیوع ویروس کرونا تعدادی از هموطنان ایرانی مقیم و دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در بعضی کشورها از جمله کشورهای اروپایی خواهان بازگشت به کشور بودند که در این زمینه و با کوشش های اجرا شده پروازهایی برقرار و اتباع ایرانی به کشور منتقل شدند. در همین خصوص تعدادی از اتباع ایرانی از ایتالیا و اسپانیا و چند کشور دیگر به ایران بازگشتند.

فارس

منبع: گردشبان
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 417

به "130 نفر از هموطنان و دانشجویان ایرانی از اوکراین به کشور بازگشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "130 نفر از هموطنان و دانشجویان ایرانی از اوکراین به کشور بازگشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید