امیدوارم شاهد بهترین انتخاب باشیم، ووشو درالمپیک جوانان تثبیت شد

به گزارش درگ فایل، محمد پورغلامی ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگاران گفت: ووشو ایران موفقیت های بسیار خوبی را بخصوص در زمینه مسابقات، قهرمانی و شرایط بین المللی در سالهای اخیر کسب نموده است. در واقع کار تیمی در این قسمت به خوبی در فدراسیون ووشو شکل گرفته و تأثیر خود را نشان داده است. ووشو ایران شرایط بسیار خوبی دارد که فدراسیون دنیای هم روی آن به عنوان یکی از قطب های ووشو دنیا حساب باز نموده است که امیدوارم این فرایند ادامه پیدا کند.

امیدوارم شاهد بهترین انتخاب باشیم، ووشو درالمپیک جوانان تثبیت شد

وی در مورد خروج علی نژاد از فدراسیون ووشو یادآور شد: وی در طول سالهای گذشته کوشش های زیادی در این رشته داشته و به لحاظ اینکه سمتی بالاتر، آن هم در حوزه ورزش بدست آورد خیلی مهم است، چرا که شاید بتواند در کنار حمایت از سایر فدراسیون ها، از ووشو هم حمایت کند تا فدراسیون شرایط بهتری پیدا کند.

عضو کمیته فنی فدراسیون ووشو به برگزاری انتخابات آینده هم اشاره نمود و اضافه کرد: کاندیداهای پرتعدادی برای حضور در مجمع نداریم و امیدوارم از بین افرادی که حضور دارند، شاهد بهترین انتخاب باشیم تا کار فدراسیون به خوبی پیش رفته و کار گروهی و تیمی سرلوحه کار فرد منتخب باشد. به اعتقاد من رئیس جدید باید در جهت تقویت ارکان مختلف فدراسیون مثل پیشکسوتان، مربیان، قهرمانان، داوران و بخصوص تقویت شرایط فنی گام بردارد.

پورغلامی ادامه داد: افراد فنی که سال ها در فدراسیون خدمت نموده و زحمت کشیدند مانند سالهای گذشته باید مورد توجه ویژه قرار گیرند و طوری نباشد که عملکرد رئیس جدید باعث دلسردی ارکان فدراسیون گردد. همه ما عضو یک خانواده هستیم و بهتر آن است که داخل خانواده صمیمیت و یکدلی باشد.

عضو کمیته فنی و کمیسیون درجه بندی فدراسیون دنیای ووشو در مورد تدریس کلاس های آموزشی آنلاین گفت: فدراسیون دنیای ووشو از سه هفته پیش با هدف آموزش تمرینات عمومی و اختصاصی در دوران کرونا و قرنطینه کلاسهای آموزشی آنلاین را به صورت ویدئو کنفرانس برای علاقه مندان در سراسر دنیا آغاز نموده است. تا به امروز در این کلاس ها اکثرأ روش های تمرینی مختلفی از تای چی توسط اساتید آموزش داده شده که البته کلاس من هم مربوط به آموزش و تمرین یکی از جنبه های تای چی یعنی توپ تای چی خواهد بود.

وی اضافه کرد: ویروس کرونا یا همان کووید- 19 ورزش کل دنیا را تحت تأثیر قرارداده و ووشو نیز از این قاعده مستثنی نیست و فدراسیون دنیای در کوشش است تا با برگزاری برنامه های متنوع همانند همین کلاسهای آنلاین ووشوکاران و حتی عموم مردم از آن بهره مند شده و در واقع فعالیت در ووشو همچنان ادامه پیدا کند.

پورغلامی ادامه داد: فدراسیون دنیای در نظر داشت در هر 5 قاره دوره های داوری برگزار کند که عقب افتاد و هنوز هم تاریخ جدیدی مشخص نشده است. ضمن اینکه مسابقات جوانان دنیا را نیز در مراکش پیش رو داریم که در حال برنامه ریزی برای برگزاری این مسابقات در خاتمه امسال میلادی هستیم.

عضو کمیته فنی و کمیسیون درجه بندی فدراسیون دنیای در مورد حضور ووشو در المپیک هم گفت: بعد از حضور نمایشی ووشو برای نخستین بار در المپیک جوانان سال 2014 نانجینگ، ووشو به عنوان یک ورزش رسمی در بازی های 2022 جوانان حضور خواهد داشت که ما در حال تدوین قوانین و برنامه ریزی مسابقات آن هستیم. بعد از دائمی شدن این رشته در بازی های جوانان، خیلی امیدواریم ووشو جهت ورود به المپیک بزرگسالان را نیز طی کند.

وی اضافه کرد: در مورد مسابقات ووشو المپیک جوانان هنوز شرایط نفرات و بخش هایی که قرار است برگزار گردد، جمع بندی نشده و فکر می کنم تا یکی دو ماه آینده قطعی شده و به فدراسیون ها اعلام کنیم. البته بخشی از آن تثبیت شده است. ووشو در بخش تالو اجرای بعضی فرم ها با سلاح دارد، ولی در المپیک جوانان اجرای فرم های با سلاح ممنوع است به همین جهت پیروز شدیم مجوز سلاح چوب را گرفته و در تای چی به جای شمشیر، یکی از ابزارهای دیگر تای چی یعنی بادبزن را پیشنهاد دادیم که موافقت شده است. در بخش چانگ چوان سلاح چوب و در بخش تای چی بادبزن استفاده می گردد. در حال تدوین قوانین بادبزن هستیم و بعد از قطعی شدن کلاسهای آموزشی آن توسط فدراسیون دنیای به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

پورغلامی در خاتمه گفت: ووشو یا هر رشته ورزشی همواره با تغییرات برای بهتر شدن همراه است. در بحث قوانین یا فنی همواره تغییرات داریم، بادبزن یکی از همین تغییرات است که برای ورود ووشو به المپیک صورت گرفت. ما تغییرات هر سال خواهیم داشت که هر چند کوچک است، ولی به تعالی این رشته یاری خواهد نمود

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 537

به "امیدوارم شاهد بهترین انتخاب باشیم، ووشو درالمپیک جوانان تثبیت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدوارم شاهد بهترین انتخاب باشیم، ووشو درالمپیک جوانان تثبیت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید