ثبت نام 200 هزار کرمانشاهی برای طرح مسکن ملی

به گزارش درگ فایل، مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه با اشاره به ثبت نام 200 هزار کرمانشاهی برای طرح مسکن ملی از تایید درخواست 57 هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن کرمانشاه اطلاع داد.

ثبت نام 200 هزار کرمانشاهی برای طرح مسکن ملی

مهرداد آهکی مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه با اشاره به روند پیشبرد طرح مسکن ملی در استان کرمانشاه، گفت : این طرح در استان کرمانشاه در اواخر سال گذشته به استان ابلاغ شده و از آبان ماه کار خود را شروع نموده است.

وی با تاکید بر پیشرفت 19 درصدی طرح مسکن ملی در استان کرمانشاه، اضافه نمود: از ابتدای کار تا به امروز 33 هزار واحد در طرح جهش ملی مسکن در استان کرمانشاه ساخته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه توضیح داد: به طور کلی در طرح ملی مسکن کشوری حدود چهار میلیون مسکن باید ساخته گردد که از این مقدار ساخت 120 هزار واحد به استان کرمانشاه تعلق دارد.

آهکی با تاکید بر متقاضی محور بودم سهم استان کرمانشاه در ساخت مسکن ملی، خاطر نشان کرد: به این معنا که بر اساس تقاضا و ثبت نام هایی که صورت گرفته استان کرمانشاه ملزم به ساخت این ساختمان ها خواهد بود که احتمال افزایش و یا کاهش سهم استان کرمانشاه را در پی خواهد داشت.

وی بیان نمود: در حال حاضر 200 هزار نفر متقاضی مسکن ملی در استان کرمانشاه ثبت نام نموده که بر اساس شرایط سه گانه ای معین شده 57 هزار نفر از این مجموع واحد شرایط شناخته شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با به اینکه 33 هزار نفر معین زمین شده اند، بیان کرد: برای این تعداد متقاضی که معین زمین شده اند عملیات اجرایی مربوطه برای ساخت را در دستور کار قرار داده و پیگیر آن خواهیم بود.

آهکی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای معین زمین سایر متقاضیان واجد شرایط در استان کرمانشاه در حال اجرا است، گفت: به فکر معین زمین برای تمامی 57 هزار متقاضی و بیش از این تعداد که در آینده احتمال افزایش آن ها را خواهند داشت نیز هستیم.

وی در مورد شرایط ثبت نام در طرح ملی مسکن، یادآور شد: فرم ج متقاضیان باید سبز باشد یعنی از سال 1358 مسکن یا تسهیلات مسکن از دولت دریافت ننموده باشند، سابقه ثبتی ملک تملکی طی پنج سال گذشته نداشته باشند و بعلاوه سابقه سکونت طی پنج سال گذشته در شهرستان متقاضی داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اضافه نمود: بر اساس پیشرفت های مشاهده شده و برنامه ریزی های صورت گرفته برای تکمیل بعضی از پروژه های ساخت و ساز این پروژه ها حدود تا سه سال به طول خواهد انجامید، اما تعداد یک هزار و 625 واحد در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

آهکی به ارائه طرح ساخت 2 شهرک نو در استان کرمانشاه اشاره نمود و اضافه نمود: طرح اجرایی این 2 شهرک ارائه شده که تا به این لحظه یکی از طرح ها که مربوط به استان کرمانشاه است در مرحله مطالعات اولیه قرار گرفته و طرح دیگری که احتمالاً در شهرستان روانسر و جوانرود اجرایی گردد در مرحله امکان سنجی قرار گرفته است .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آذر 1401 بروزرسانی: 3 آذر 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1593

به "ثبت نام 200 هزار کرمانشاهی برای طرح مسکن ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام 200 هزار کرمانشاهی برای طرح مسکن ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید