دارندگان گروه خون طلایی بدشانس ترین آدم های جهان!

به گزارش درگ فایل، گروه خونی افراد با وجود یا عدم وجود آنتی ژن های خاص معین می گردد موادی که اگر برای بدن خارجی تلقی شوند می توانند پاسخ ایمنی را تحریک نمایند.

دارندگان گروه خون طلایی بدشانس ترین آدم های جهان!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، چهار گروه خونی اصلی وجود دارد و با وجود یا عدم وجود دو آنتی ژن A و B در سطح گلبول های قرمز طبقه بندی می شوند. علاوه بر این، پروتئینی به نام Rh وجود دارد که (+) یا (-) بودن گروه خونی را معین می نماید.

بیشتر بخوانید:

اهرام شگفت انگیز مصر باستان قدیمی تر است یا زیگورات سومری ها؟

کشف دو نمونه نو از نادرترین گروه خون دنیا :گروه خون طلایی!

طبق گفته صلیب سرخ گروه های خونی شامل 8 نوع A مثبت، A منفی، B مثبت، B منفی، O مثبت، O منفی، AB مثبت و AB منفی می شوند. اما از بین این هشت مورد، کدام رایج تر است؟

رایج ترین گروه خونی چیست؟

شایع ترین گروه خونی O مثبت است که گروه خونی 37 درصد از جمعیت دنیا است. این گروه خونی از آنجایی که متداول ترین گروه خونی است، تقاضای زیادی دارد و دومین گروه خونی رایج A مثبت است که در 33 درصد از جمعیت قفقازی، 24 درصد از آفریقایی آمریکایی، 27 درصد از آسیایی ها و 29 درصد از مردم آمریکای لاتین دیده می گردد.

نادرترین گروه خونی چیست؟

طبق گفته صلیب سرخ بیش از 600 آنتی ژن شناخته شده دیگر وجود دارد و فقدان یا وجود آنها باعث ایجاد گروه های خونی نادر می گردد.

با این حال، از نظر آماری، AB منفی نادرتر از سایر گروه های خونی است و فقط در 1٪ از هند و اروپایی ها، 0.3٪ از آفریقایی آمریکایی، 0.1٪ از آسیایی ها و 0.2٪ از مردم آمریکای لاتین دیده می گردد.

صلیب سرخ می گوید گروه خونی B منفی نیز غیرمعمول است و در جمعیت های 2 درصد از هند و اروپایی ها، 1 درصد آمریکایی های آفریقایی تبار، 0.4 درصد از آسیایی ها و 1 درصد از آمریکایی های لاتینی دیده می گردد.

گروه خون طلایی چیست؟

Rh-null نادرترین گروه خونی است و به گفته دیسکاوری، خون طلایی در نظر گرفته می گردد. خون Rh-null با فقدان کامل آنتی ژن در سیستم Rh، که بزرگترین سیستم گروه خونی است طبقه بندی می گردد.

دیسکاوری می گوید تنها 43 نفر روی زمین دارای این گروه خونی هستند و تنها 9 اهداکننده فعال وجود دارد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 شهریور 1401 بروزرسانی: 25 شهریور 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1564

به "دارندگان گروه خون طلایی بدشانس ترین آدم های جهان!" امتیاز دهید

1 کاربر به "دارندگان گروه خون طلایی بدشانس ترین آدم های جهان!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارندگان گروه خون طلایی بدشانس ترین آدم های جهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید