ویوو از پررچم دارهای جدید خود با نام ویوو X60 و X60 پرو رونمایی کرد

به گزارش درگ فایل، شرکت چینی ویوو روز گذشته از پرچم داران جدید خود با نام های ویوو X60 و X60 پرو رونمایی کرد. محصولاتی که به پردازنده 5 نانومتری سامسونگ یعنی اگزینوس 1080 مجهز شده و قیمت بسیار مناسبی هم دارند.

ویوو از پررچم دارهای جدید خود با نام ویوو X60 و X60 پرو رونمایی کرد

همان طور که می دانید، گوشی های ویوو عموما در کشور چین عرضه می شوند و در خارج از بازار این کشور نمی توان به راحتی به آن ها دسترسی داشت. با این حال اگر به محصولات این شرکت علاقه مند هستید باید بگوییم پرچم داران جدید و جذاب آن یعنی ویوو X60 و X60 پرو با ظاهری بسیار زیبا و جذاب و قیمتی مناسب از راه رسیده اند.

ویوو هر دو گوشی را به یک چیپست مجهز نموده که اگزینوس 1080 نام داشته و مبتنی بر لیتوگرافی 5 نانومتری است. تفاوت اصلی این پرچم دارها اما به دوربین، حافظه رم، حافظه داخلی و باتری برمی گردد که باعث شده تفاوت قیمتی حدود 100 دلاری بین آن ها وجود داشته باشد.

از جمله خصوصیات مشترک ویوو X60 و X60 پرو هم می توان به نمایشگر 6.56 اینچی از نوع امولد با وضوح 1080 × 2376، پشتیبانی از قابلیت +HDR10 و رفرش ریت 120 هرتزی، پردازنده اگزینوس 1080 با لیتوگرافی 5 نانومتری، دوربین سلفی تعبیه شده در مرکز نمایشگر و اندروید 11 به عنوان سیستم عامل پیش فرض اشاره نمود. البته نمایشگر مدل پرو انحنای کمی داشته و به همین کمی زیبا تر از مدل استاندارد با نمایشگر تخت است.

اما می پردازیم به معرفی قابلیت ها و امکانات مدل X60 پرو. این گوشی از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بهره می برد که گگرددگی دریچه دیافراگم آن، f/1.5 است، به این معنا که در نور کم، باید عملکرد خارق العاده ای را از آن ببینیم. سنسور این دوربین هم ساخت سونی بوده و IMX598 نام دارد. سیستم لرزش گیری هم که برای این دوربین در نظر گرفته شده چهار-محوره بوده و از نوع اپتیکال است.

در کنار این دوربین قدرتمند اما یک سنسور فوق عریض 13 مگاپیکسلی قرار گرفته که به عنوان دوربین ماکرو هم ایفای نقش می نماید. گفتنی است این دوربین فوق عریض می تواند محدوده ای را با زاویه 120 درجه تحت پوشش خود قرار دهد. دوربین بعدی اما باز هم 13 مگاپیکسلی است منتها از نوع تله فوتو که از لنز 50 میلی متری برخوردار بوده و می تواند تا 2 برابر به صورت اپتیکال عظیم نمایی کند. برای عظیم نمایی بیشتر هم یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز پریسکوپی در نظر گرفته شده که به کاربر این امکان را می دهد تا 5 برابر زوم کند. گگرددگی دیافراگم این سنسور f/3 4 است.

  • جدیدترین سنسور دوربین شرکت ویوو کیفیت عکس ها را متحول می نماید

ویوو X60 پرو تنها در یک مدل با 12 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و در دو طرح و رنگ راهی بازار می گردد. گفتنی است ویوو برای این محصول از یک باتری 4200 میلی آمپر ساعتی استفاده نموده که کاربر می تواند با استفاده از شارژر 33 واتی درون جعبه آن را شارژ کند.

اما می رسیم به مدل استاندارد یعنی ویوو X60؛ این گوشی به جز لنز پریسکوپی که قابلیت عظیم نمایی 5 برابری را به مدل پرو داده بود، از باقی سنسورها با همان اندازه و کیفیت بهره می برد. یعنی کاربر در نهایت می تواند در این گوشی تا 2 برابر به صورت اپتیکال عظیم نمایی کند که عدد خوبی است. علاوه بر این ها، برای این گوشی از یک باتری 4100 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که با همان شارژر 33 واتی شارژ می گردد.

ویوو X60 در دو مدل با 8 گیگابایت حافظه رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می گردد و خبری از مدلی با 12 گیگابایت حافظه رم نیست. گفتنی است این گوشی به نسبت مدل پرو، یک رنگ بندی بیشتر هم دارد.

هر دو گوشی از امروز برای پیش خرید در دسترس دارند و از تاریخ 8 ژانویه 2021 (19 دی ماه 1399) رسما راهی بازار می شوند. ویوو برای مدل استاندارد این سری قیمت 430-470 یورو را به ترتیب برای مدل های 8/128 و 8/256 گیگابایت در نظر گرفته که با توجه به مشخصات فنی، بسیار مناسب است. برای مدل پرو هم باید 560 یورو بپردازید که باز هم مناسب ارزیابی می گردد.

اگرچه این گوشی ها پرچم دار شرکت ویوو به حساب می آیند اما پرچم دار اصلی این شرکت در واقع ویوو X60 پرو پلاس نام دارد که اواخر ماه ژانویه 2021 (اوایل بهمن ماه 1399) رونمایی می گردد. محصولی که فعلا در رابطه با قابلیت های آن اطلاعات زیادی در اختیار نداریم اما با در نظر دریافت شکل ظاهری و قابلیت های این دو گوشی، می توان انتظار داشت زیبا و قدرتمند باشد.

متأسفانه هنوز خبری از این بابت که آیا این گوشی ها وارد بازار جهانی هم می شوند یا خیر منتشر نشده و بنابراین از این موضوع اطلاعی نداریم. اما امیدواریم هرچه زودتر شاهد ورود محصولات ویوو به بازارهای مختلف هم باشیم.

  • گوشی های تاشو شیائومی، ویوو، اوپو و گوگل در سال 2021 عرضه می شوند

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 839

به "ویوو از پررچم دارهای جدید خود با نام ویوو X60 و X60 پرو رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویوو از پررچم دارهای جدید خود با نام ویوو X60 و X60 پرو رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید