تور ارزان فیلیپین: پارک ملی صد جزیره در فیلیپین، فرصتی برای تماشای بیش از 100 جریزه

به گزارش درگ فایل، پارک ملی صد جزیره | Hundred Island National Park در فیلیپین

پارک ملی صد جزیره یکی از خیره کننده ترین جاذبه های طبیعی فیلیپین است، پارکی با 123 جزیره که در هر کدام از آن ها دنیایی از ماجراجویی های متنوع انتظارتان را می کشد. این جزایر با جنگل های سرسبز و صخره های سنگ آهکی چشم اندازهای رویایی دارند و گردشگران زیادی از شهر مانیلو دیگر نقاط به این منطقه می فرایند. می خواهیم درباره پارک ملی صد جزیره در فیلیپین حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تور ارزان فیلیپین: پارک ملی صد جزیره در فیلیپین، فرصتی برای تماشای بیش از 100 جریزه

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور ارزان فیلیپین همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

پارک ملی صد جزیره (Hundred Island National Park) از 123 جزیره سنگ آهکی تشکیل شده که بیشتر آن ها مملوء از جنگل های انبوه، خلیج های مخفی و سواحل ماسه ای هستند. این پارک با داشتن برترین سایت ها برای غواصی و با آب های فیروزه ای و چشم اندازهای باشکوه از دریای چین جنوبی بسیاری از ماجراجویان را به فیلیپین می کشاند.

در آنسوی سواحل شهر الامیناس (Alaminos) در استان پانگاسینان (Pangasinan) تعدادی جزیره سنگ آهکی و سنگ آهک های قارچی شکل وجود دارد که پارک ملی حیرت آور صد جزیره را شکل داده اند. پارکی که حداقل دو میلیون سال سن دارد و بخشی از منطقه مرجانی باستانی می باشد، جزایری که به خوبی در داخل کشور پیشرفته و یک منطقه بزرگی را ایجاد نموده اند که در گذشته بخشی از دریای باستانی بوده است. در سال های باستان، هنگامی که سطح دریا کاهش پیدا کرد، جزایر نمایان شدند و در طول صدها هزار سال به آرامی پایه این جزایر آنقدر فرسایش پیدا کرد تا اینکه امروز به شکل قارچ هایی در وسط آب های زمردین دیده می شوند.

برترین جزایر پارک ملی

یکی از مهمترین تفریحات این پارک ملی بازدید از جزایر دیدنیی ست، از 123 جزیره این پارک فقط 3 تا از آن ها برای گردشگری توسعه پیدا کردند و گردشگران هم بیشتر از آن ها دیدن می نمایند.

  • جزیره Quezon

برترین آن ها جزیره Quezonکه در واقع از سه جزیره کوچک تشکیل شده و در آن جاذبه ها و امکانات فراوانی وجود دارد. این جزیره به نام رئیس جمهور سابق فیلیپین نامگذاری شده، کسی که مجسمه اش هم در یکی این جزیره نصب شده و به جاذبه گردشگری تبدیل شده است. بدون شک این جزیره یکی از پربازدید ترین بخش های این پارک ملی است و گردشگران زیادی در سفر به این ناحیه به سراغ این جزیره می شوند. در این جزیره می توانید قایق های تفریحی کرایه کنید و رستوران های زیادی هم برای خرید اسنک هست که البته قیمت آن ها کمی بالاست.

  • جزیره گاورنر | Governors Island

یکی دیگر از جزایر به خوبی پیشرفته، جزیره گاورنر است، جزیره ای که گردشگران زیادی دارد و با ساحل ماسه های سفید و خلیج کوچک خود شما را مهمان چشم اندازهای مجذوب کنندهی از پارک ملی صد جزیره می نماید. با رفتن به خلیج کوچک این جزیره خفاش ها و پرندگان خاصی را می بینید که از حیات وحش جالب توجه و مجذوب کننده این منطقه هستند. در برخی از جزایر این پارک ملی مثل جزیره گاورنر امکان زیپ لاین دارید و می توانید بر فراز چشم اندازهای باشکوه به پرواز در آیید.

  • جزیره بچه ها | Childrens Island

آخرین جزیره پیشرفته این پارک ملی جزیره بچه ها است که به درد خانواده ها می خورد چون عمق آب های آن آنقدر کم است که بچه ها می توانند با خیال راحت شنا نمایند. در اینجا می توانید چادرهای کمپ کرایه کنید و مدتی را در میان طبیعت بکر بگذرانید.

جزایر دیگر پارک ملی

نقطه آغاز گشت و گذار در پارک ملی صد جزیره اسکله Lucap است، در اینجا گروهی از مردم بومی را می بینید که به سمت شما می آیند و پیشنهاد کرایه قایق می دهند. بقیه جزایر کاملا بکر و دست نخورده هستند می توانید برای ماندن در آن ها کمپ بزنید و در گوشه ای از ساحل بنشینید و از دیدنی چشم اندازها لذت ببرید. یکی از مهمترین تفریحات این جزایر، غواصی و دیدنی صدف دوکفه ای غول پیکر است که تحت نظارت موسسه علمی دریایی دانشگاه فیلیپین هستند.

چرا به این پارک ملی برویم؟

پارک ملی صد جزیره شب های پرهیاهو و سواحل طولانی ندارد اما اگر همواره دوست داشتید تا از جزایر بکر فیلیپین دیدن کنید رفتن به این پارک ملی شما را به این آرزو می رساند. حتی اگر از یکی از این جزایر خوشتان نیامد هنوز 122 گزینه دیگر پیش روی شماست که می توانند شما را راضی نمایند.

برترین زمان بازدید از این پارک ملی

در طول فصل خشک / تابستان به این پارک بروید زمانی که آسمان کاملا آبی ست و چشم اندازهای پارک در زیباترین حالت ممکن خود است. اگر می خواهید از مانیل راهی این پارک شوید برترین کار این است که نصف شب راه بیفتید تا صبح زود شاهد طلوع آفتاب آرامش بخش پارک باشید.

تفریحاتی که باید در این پارک ملی انجام دهید

  • جزیره گردی
  • غواصی و دیدنی صدف دوکفه ای غول پیکر
  • شیرجه در آب های غار ایملدا (Imelda Cave)
  • قایق سواری در اطراف جزایر
  • دیدنی طلوع رویایی خورشید
  • دیدن و عکس گرفتن از دسته اردک های وحشی
  • بازدید از غارهای جزیره سنچری (Century Island)

نکاتی که باید در بازدید از این پارک رعایت کنید

  • این منطقه پشه های زیادی دارد پس از قبل خود را برای مقابله با آن ها آماده کنید.
  • در غارهای جزیره سنچری، مارهای زیادی پنهان شده اند و باید احتیاط کنید.
  • در هنگام قایق سواری همواره جلیقه شنا بپوشید.
  • پیشنهاد می کنیم حتما از جزیره مارکوس (Marcos Island) دیدن کنید، اینجا غارهای زیرآبی زیادی دارد که غواصی در درون آن ها آرزوی ماجراجویان است.

شرایط زیست محیطی این پارک ملی

این پارک که قبلا زیر نظر اداره گردشگری فیلیپین بود تا همین چند سال پیش مورد بی توجهی قرار گرفته بود؛ روش های مخرب ماهی گیری، طوفان های مهیب و بعلاوه تغییرات آب و هوایی این پارک ملی را تهدید نموده و زندگی دریایی و مرجان های آن را کاهش داد. تا اینکه در نهایت در سال 2005، دولت شهر الامیناس کنترل پارک را برعهده گرفت و تغییرات زیادی را اعمال کرد به طوری که در حال حاضر این منطقه به طور منظم گشت زنی می گردد و همکاری های استراتژیک با دانشگاه فیلیپین ایجاد شده تا موجودات آبزی دوباره به این جزایر برگردند.

زندگی مردم محلی بیشتر به صنعت گردشگری بستگی دارد برای همین آن ها هم به شدت مراقب شرایط جزیره هستند به طوری که امروز نشانه های برگشت زندگی به این پارک را به خوبی می توان احساس کرد؛ اردک های وحشی، خرچنگ ها، خفاش ها و جمعیت زیادی از ماهی ها به خوبی این ادعا را ثابت می نمایند.

چگونه به این پارک ملی برویم؟

نزدیک ترین شهر به این پارک الامیناس (Alaminos) است که در فاصله 250 کیلومتری مانیل قرار گرفته است؛ این مسافت را می توانید با ماشین شخصی در عرض 4 ساعت و با اتوبوس در 5 تا 6 ساعت طی کنید. اگر با اتوبوس راهی شهر الامینس می گردد باید حدود 40 پزو کرایه دهید و بعد از رسیدن به شهر با سه چرخه خود را به اسکله Lucap برسانید، اسکله ای که نقطه آغاز گشت و گذار در این پارک ملی است.

منبع: tourism-philippines.com

منبع: الی گشت
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1390

به "تور ارزان فیلیپین: پارک ملی صد جزیره در فیلیپین، فرصتی برای تماشای بیش از 100 جریزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فیلیپین: پارک ملی صد جزیره در فیلیپین، فرصتی برای تماشای بیش از 100 جریزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید