چرا از سنگ پا استفاده کنیم؟

به گزارش درگ فایل، سنگ پا پدیده ای نو نیست. در زمان قرون وسطی ابتدا در رم و سپس در خاورمیانه مردم به استفاده از این سنگ روآوردند. البته شکل استفاده کمی متفاوت بود. ابتدا مردم از آن برای پاک کردن وسایل جرم گرفته و چرب استفاده می کردند بعد این سنگ وارد صنعت شد و درنهایت وارد دنیای مد و زیبایی شد. امروز از سنگ پا در درجه اول برای زدودن بافت ها و سلول های مرده و به اسم یک لایه بردار استفاده می گردد.

چرا از سنگ پا استفاده کنیم؟

چرا از سنگ پا استفاده کنیم؟

آتشفشان شناسان می گویند سنگ پا درواقع از صخره های درحال انفجار آتشفشان ها به دست می آید. این سنگ ها وقتی به بیرون از دهانه پرت می شوند حین سرد شدن از خود گازی متصاعد می نمایند که سبب سوراخ سوراخ شدن این سنگ می گردد. همین بافت اسفنجی شکل و زبر این سنگ است که باعث شده خاصیت سایش و لایه بردار داشته باشد.

سنگ پا به رنگ های سفید، قهوه ای، قرمز و مشکی موجود است و معمولا در داروخانه ها و مراکز فروش لوازم حمام و دست شویی به فروش می رسد. اگر هم احتمالا سری به سواحل یونان زدید می توانید در ساحل از این نوع سنگ ها بیابید.

استفاده از سنگ پا به قدمت تاریخ است!

سنگ پا پدیده ای نو نیست. در زمان قرون وسطی ابتدا در رم و سپس در خاورمیانه مردم به استفاده از این سنگ روآوردند. البته شکل استفاده کمی متفاوت بود. ابتدا مردم از آن برای پاک کردن وسایل جرم گرفته و چرب استفاده می کردند بعد این سنگ وارد صنعت شد و درنهایت وارد دنیای مد و زیبایی شد. امروز از سنگ پا در درجه اول برای زدودن بافت ها و سلول های مرده و به اسم یک لایه بردار استفاده می گردد.

چگونه از سنگ پا استفاده کنیم؟

اگر می خواهید پاهای زیبایی داشته باشید توصیه می گردد حداقل یک مرتبه در هفته و بهتر است شب هنگام از سنگ پا بهره ببرید تا بعد از سنگ پا کشیدن پوست پا بتواند استراحت کند. البته استفاده از سنگ پا هم سبک خاص خود را دارد. ابتدا اجازه بدهید پوست پا کاملا خیس خورده و مرطوب گردد. بهتر است پاها را به مدت 10 دقیقه در آب ولرم صابونی قرار دهید بعد سنگ پا را به ویژه در نقاطی که پوست پا در ناحیه پاشنه ضخیم تر شده است مالش دهید این کار را برای 10 دقیقه تکرار کنید. از آنجا که در ناحیه پاشنه پا سلول های مرده فراوانند، سنگ پا کشیدن دردی ایجاد نمی کند بعد از اتمام کار پا را شسته و خشک کنید و از یک کرم مرطوب نماینده روی آن بهره ببرید. برای آنکه مجددا پوست پاشنه پا ضخیم نگردد بهتر است هر بار که می خواهید جوراب به پا کنید ابتدا پاها را خشک کنید و سعی کنید پاها را در معرض هوای سرد قرار ندهید. از قلم نیاندازید نباید اجازه بدهید بین زمان های سنگ پا کشیدن زیاد فاصله بیفتد چون هر بار که پوست پا ضخیم گردد، سنگ پا کشیدن به زمان بیشتری احتیاج دارد و لطافت پا را از بین می برد.

در چه مواردی می توان از سنگ پا استفاده کرد؟

گاهی اوقات لایه ای سفت، زرد و دردناک روی شست پا یا پاشنه ایجاد می گردد علت آن هم سایش یا پوشیدن کفش تنگ است. می توان به یاری سنگ پا این لایه را زدود و روی آن از کرم محافظ استفاده کرد. باید مراقب بود. گاهی اوقات پوشیدن کفش تنگ و به ویژه نوک تیز می تواند سبب ایجاد تاول یا میخچه گردد. کشیدن سنگ پا روی تاول و میخچه کار درستی نیست. باید اجازه داد این ناراحتی ها خود به خود رفع گردد یا اگر لازم بود روی میخچه جراحی انجام گردد.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1235

به "چرا از سنگ پا استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا از سنگ پا استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید