SOP موثر با رعایت این 6 نکته

به گزارش درگ فایل، SOP موثر جنبه مهمی از رویه درخواست پذیرش از دانشگاه های کانادا شماست . به یاد داشته باشید که دانشگاه ها هر ساله هزاران درخواست از دانشجویان سراسر دنیا دریافت می نمایند . بنابراین ، شما احتیاج به یک بیانیه هدف دارید که از یک الگوی آنلاین و کپی شده از یک دانشجوی دیگر نباشد . همانطور که از نامش پیداست، این مقاله برای نشان دادن این است که شما یک کاندیدای کاملا مناسب برای برنامه ای هستید که درخواست می کنید. یک SOP خوب را به خود اختصاص دهید تا کمیته پذیرش دانشگاه خود را تحت تاثیر قرار دهید . در زیر بعضی از هدایت های در نوشتن SOP را برای شما آورده ایم .

SOP موثر با رعایت این 6 نکته

نکاتی برای نوشتن بیانیه هدف عالی

1 - مقدمه ای قدرتمند بنویسید

توجه کمیته پذیرش معطوف به مقدمه ای قوی است . از حقایق بهره ببرید به جای استفاده از کلیشه هایی چون : من می خواهم به این برنامه بپیوندم ، زیرا مهارت های من در دانشگاه شما شکوفا خواهد شد . من دوست دارم با چالش های جدیدی در دانشگاه شما روبرو شوم و دانش فنیم را توسعه دهم .

2 - باید خواندن متن شما آسان باشد

متن خود را به زبان ساده و قابل فهم بنویسید . از خطاهای گرامری و نقطه گذاری خود داری کنید . استفاده از واژه های غیر معمول برای نشان دادن مهارت های واژگان شما ممکن است علیه شما کار کند . هرچیزی که کمیته پذیرش را برای خواندن و رندر کردن دچار دردسر می نماید بی فایده است . SOP باید با پاراگراف کوتاه ، به خوبی ساختار یافته باشد .

3 - خاص باشید

اهداف خود را به روشنی شرح دهید . چرا این رشته را دوست دارید ؟ چرا می خواهید در این رشته تا آخر عمر کار کنید ؟ چه مهارت هایی را می خواهید به دست آورید ؟ این ها برخی از سوالاتی است که دانشگاه انتظار دارد شما به آن ها پاسخ دهید . همواره تجربه خود را که به شما یاری نموده است و اقداماتی را که قبلا برای رسیدن به آن ها انجام داده اید را بنویسید .

4 - واقعی باشید

طبیعی است که احساس کنید که داستان و دستاوردهای شما ارزش ذکر کردن نداشته باشند . هرگز از خودتان داستان سر هم نکنید . افسران پذیرش سالها مشغول به کار هستند و دروغ را تشخیص می دهند . فقط خودتان باشید .

5 - فعالیت های فوق برنامه و تجربه های کاری را در آن بگنجانید

یک اشتباه رایج متقاضیان این است که بیشتر در خصوص دستاوردهای علمی خود می نویسند . مهم نیست که شما یک بازیکن فوتبال در سطح ملی نیستید . مهم این است که فعالیت هایی را که در آن شرکت نموده اید ذکر کنید . ورزش ، مناظره ، باشگاه ها و فعالیت های دیگر به ارزش SOP اضافه می نماید ، زیرا نشان می دهد که چه کسی هستید . کسی که بخشی از این ها بوده است می تواند یک کارگر تیم یا یک رهبر در آینده باشد .

اگر تجربه کاری داشته اید ، حتی یک کار تابستانی ، آن را ذکر کنید . باید چیزی وجود داشته باشد که در طول این تجربه آموخته اید و دانشگاه ها از آن قدردانی خواهد نمود .

6 - اصلاح و ویرایش

از دوستان ، خانواده یا اساتید خود در خصوص مقاله نظر بخواهید . تا زمانی که فکر می کنید کامل نشده است SOP خود را ویرایش کنید . چند مرتبه آن را اصلاح نموده و بی نقص بسازید .

مترجم : امید کریمی

لینک مقید : تحصیل در کشور کانادا

منبع : www.degreefromcanada.com

آخرین اخبار استرالیا

منبع: studyunique
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 419

به "SOP موثر با رعایت این 6 نکته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "SOP موثر با رعایت این 6 نکته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید