آشنایی با 30 خانه تاریخی و معروف در آمریکا (قسمت اول)

به گزارش درگ فایل، از جاذبه های گردشگری آمریکا می توان خانه های تاریخی و کاخ های باشکوه آن را که هر کدام سرگذشت متفاوتی دارند بیان نمود. با خبرنگاران همراه شوید تا با 30 خانه تاریخی و معروف در آمریکا آشنا شوید.

آشنایی با 30 خانه تاریخی و معروف در آمریکا (قسمت اول)

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

آمریکا به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب، سواحل زیبا، خدمات تفریحی و رفاهی که در اختیار گردشگران قرار می دهد یکی از مقاصد گردشگری مهم در دنیا محسوب می شود.این کشور بزرگ که 50 ایالت دارد دارای تنوع زبانی و فرهنگی بسیار است. آمریکا با شگفتی های بسیار و جاذبه های گردشگری از یکسو دارای مناطق خوش آب و هوا و جزایر دلپذیر است و از سوی دیگر شهرهای شلوغ و پرهیجان را شامل می شود. یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در این کشور پیشرفته که نقطه عطف فرهنگ های گوناگون است کاخ ها، قلعه ها و بناهای دیدنی آن است که هر کدام با معماری های باشکوه و فوق العاده و همچنین چشم اندازهای زیبا علاقه مندان را متحیر می نمایند. این عمارت ها متعلق به افراد سرشناس، سیاستمدارن بنام، نویسندگان برجسته و خوانندگان مشهور آمریکایی است و هر کدام داستان متفاوتی را برای علاقه مندان خود توضیح می دهند. با ما همراه شوید تا با 30 خانه زیبا و عمارت بی نظیر در این کشور مطرح دنیای آشنا شوید.

1. (Gaineswood (Alabama

یکی از بناهای تاریخی و زیبا در شهر دموپولیس (Demopolis) که در ایالت آلاباما (Alabama) آمریکا واقع شده است، خانه مزرعه ای Gaineswood است.

این بنای زیبا و باشکوه یکی از زیباترین سبک های معماری یونانی در آلاباما است که تقریبا بعد از 20 سال تکمیل شد. آغاز ساخت این خانه به سال 1843 باز می شود.

نمای داخلی و بیرونی آن با گچ کاری های زیبایی مزین شده است. کتابخانه و اتاق شام دارای یک سقف گنبدی با نورگیری مرکزی است.

این خانه که همچون گوهری زیبا در این شهر می درخشد در سال 1973 جزو بناهای تاریخی ملی نهاده شد و امروزه میزبان مراسم های بسیار و برگزاری تورهای مختلف برای دانش آموزان است.

2. (Russian Bishops House (Alaska

این خانه که در ایالت آلاسکا (Alaska) و شهر سیتکا (Sitka) واقع شده است، برای حضور یک کشیش روسی که اولین اسقف آلاسکا بود و توسط کلیسای ارتدوکس روسیه منصوب شده بود در سال های 1841 تا 1843 ساخته شد.

این خانه میراثی از استعمار روسیه در آمریکا است و از نمونه های بازمانده معماری روسیه است. امپراطوری روسیه، بیش از 125 سال قدرت برتر در اقیانوس آرام شمالی بود و شهر سیتکا پایتخت استعماری این امپراطوری بزرگ بود.

این ساختمان به منظورهای چندگانه استفاده می شد؛ قسمت شرقی آن مدرسه ای قدیمی بود، بخش دیگر آن مدرسه ای دخترانه و مهدکودک بود. این خانه هم اکنون موزه ای است که جزو پارک تاریخی ملی شهر سیتکا به حساب می آید.

3. (Wrigley Mansion (Arizona

این عمارت زیبا و تاریخی بین سال های 1929 و 1931 در شهر فینیکس (Phoenix) ایالت آریزونا (Arizona) توسط ویلیام ریگلی (William Wrigley) که فردی کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی بود ساخته شد.

معماری این عمارت از سبک های استعماری اسپانیایی است و شامل 24 اتاق است. این ساختمان زیبا با چشم انداز بی نظیر، امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری را برای بازدیدنمایندگان خود فراهم می نماید، از رستوران و سرو غذاهای گوناگون گرفته تا برگزاری مراسم عروسی و رویدادهای خاص.

4. (Johnny Cash Boyhood Home (Arkansas

این خانه سفید کوچک محل زندگی دوران کودکی خواننده معروف سبک کانتری، جانی کش (Johnny Cash) بوده است.

او که به مرد سیاه پوش معروف بود یکی از موسیقی دانان به نام قرن بیستم است. خانواده 7 نفری او در این خانه زندگی می کردند. این خانه یکی از معدود خانه های باقی مانده از آن موقع در این منطقه است.

در سال 2011 دانشگاه آرکانزاس (Arkansas) با برگزاری جشن سالانه جانی کش، هزینه ترمیم خانه را پرداخت کردند و آن خانه را همانند دوران کودکی جانی مبله و بازسازی کردند.

5. (Painted ladies (California

خانم های رنگی یا خانه های رنگی در شهر سان فرانسیسکو (San Francisco) در ایالت کالیفرنیا (California) که به خانه ویکتوریا معروف است بین سال های 1892 تا 1896 ساخته شده اند.

این 7 خانه زیبا و رنگارنگ که در کنار یکدیگر قرار دارند توجه بسیاری از علاقه مندان، کارگردانان، عکاسان و گردشگرانی که سالانه از این ایالت دیدن می نمایند را به خود جلب نموده است.

6. (Molly Brown House (Colorado

موزه خانه مولی براون (Molly Brown) که به خانه شیرها نیز معروف است، خانه ای در شهر دنور (Denver) ایالت کلرادو (Colorado) و محل زندگی بانو مولی براون بوده است.

خانم براون، بانویی بشردوست، فعال اجتماعی و کنشگری سیاسی بوده است و جزو بازماندگان و نجات پیدانمایندگان کشتی تایتانیک بوده و به همین دلیل به مولی براون غرق ناپذیر معروف است.

این خانه در سال 1880 ساخته شد و هم اکنون موزه ای از فعالیت های این بانو است و در سال 1972 در ثبت ملی اماکن تاریخی نهاده شد.

7. (Mark Twain House (Connecticut

یکی از خانه های معروف در آمریکا خانه مارک تواین (Mark Twain) نویسنده و طنزپرداز آمریکایی است که با داستان هایی چون ماجراهای هاکلبری فین شهرت دارد.

موقعیت این خانه در شهر هارتفورد (Hartford) و در ایالت کنتیکت (Connecticut) است و در سال های 1874 تا 1891 محل زندگی او و خانواده اش بوده است.

سبک معماری که در این خانه استفاده شده از سبک معماری نئوگوتیک (Gothic) است و این نویسنده معروف بیشتر داستان ها و اثرات معروف خود را در این خانه نوشته است.

8. (Nemours Mansion and Gardens (Delaware

این خانه زیبا و باشکوه در سال های 1909 تا 1910 توسط آلفرد دو پونت (Alfred I. du Pont) به عنوان هدیه ای برای همسر دومش در شهر ویلمینگتون (Wilmington) در ایالت دلاور (Delaware) ساخته شد.

او فردی موثر در خاندان دو پونت و همچنین یک صنعتگر و سرمایه گزار آمریکایی بود. این عمارت دیدنی مجموعه ای از عتیقه ها، مبل های قدیمی فرانسوی، پرده های نقش دار زیبا و همچنین اشیا گران قیمت است.

این بنا یک باغ زیبا دارد که برگرفته از باغ های شمال آمریکا است. مجسمه ها و فواره های نهاده شده در محوطه این باغ بسیار تاثیرگزار است و سالانه بازدیدنمایندگان بسیاری از این عمارت دیدن می نمایند.

9. (Ernest Hemingway House (Florida

این خانه در سال 1851 ساخته شد و در سال 1931 به خانه نویسنده سرشناس و معروف آمریکایی ارنست همینگوی (Ernest Hemingway) تبدیل شد.

این خانه در شهر کی وست (Key West) و در ایالت فلوریدا (Florida) واقع شده است. لوازم خانه و مبلمان آن همچنان همانطور که همینگوی و خانواده اش در آن زندگی می کردند به جامانده است.

بنای زیبای این خانه با پنجره های آن که در سمت های مختلف خانه واقع شده است زیبایی این خانه را دوچندان نموده است. یکی از ویژگی های برجسته این خانه استخر زیبای آن است که فضا را دلپذیرتر نموده است.

10. (Mercer-Williams House Museum (Georgia

جانی مرسر (Johnny Mercer) ترانه سرا و خواننده آمریکایی این خانه را برای پدربزرگش در شهر ساوانا (Savannah) در ایالت جورجیا (Georgia) در سال 1860 ساخت.

این خانه با مبلمان های زیبا و ظروف چینی آراسته شده است و یکی از جاذبه های گردشگری مهم در شهر ساوانا محسوب می شود.

منبع: کجارو / countryliving.com
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 952

به "آشنایی با 30 خانه تاریخی و معروف در آمریکا (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با 30 خانه تاریخی و معروف در آمریکا (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید