صفر تا صد سفر به مسکو ؛ عظیم ترین شهر قاره اروپا

به گزارش درگ فایل، مسکو مرکز فعلی روسیه قدمتی در حدود 860 سال دارد. مسکو شهری نمادین و تاریخی است. مسکو که روس ها به آن مسکووا یا مسکوا می گویند غنی از فرهنگ است. مسکو سردترین کلان شهر دنیاست. ذات مسکو در معماری های باشکوه و سنت غنی آن نهفته مانده که عاملی مهم در جذب گردشگران برای سفر به مسکو است.

صفر تا صد سفر به مسکو ؛ عظیم ترین شهر قاره اروپا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سفر به مسکو

شواهد تاریخی نشان می دهد که زندگی در مسکو به دوران نوسنگی بر می گردد. برای سال ها مسکو پایدار و مرفه بود و تعداد زیادی از مهاجران را از سراسر روسیه جذب خود می کرد. قحطی روسیه در سال 1601-1660 حدود 100000 کشته در مسکو داشت. و برای مدتی مرکز روسیه به سن پترزبورگ منتقل شد ولی پس از انقلاب روسیه در سال 1917 مسکو دوباره مرکز شد.

امروزه جمعیت مسکو تقریباً به 10 میلیون نفر می رسد و مهم ترین مرکز سیاسی و مالی روسیه و بعلاوه محل اقامت دولت و مجلس است. در این شهر وجهه آسیایی اروپایی روسیه را به آسانی خواهید دید. احساسی که در سفر به مسکو به شما منتقل می گردد احساس اروپایی است اما از نظر روحی و رفتاری احساس بودن در شهری آسیایی را خواهید داشت.

بیشتر جمعیت مسکو از اقوام روسی، اوکراینی، تاتاری، ارمنی، آذری، بلاروس، گرجی، ازبک، تاجیک، مولداوی، موردوین، چچن هستند. دین غالب آنها مسیحیت ارتدوکس است اما سایر ادیان مثل ارمنی، اسلام، بودیسم، کاتولیک، یزیدیسم، یهودیت، پروتستانتیسم هم در مسکو وجود دارد. مسکو با قومیت و مذهب متنوع خود، نمایشی از آزادی قومی و دینی است.

چه زمانی برای سفر به مسکو مناسب است؟

مسکو در هر فصل و زمانی، در هر ساعت از شبانه روز، با هنر، تاریخ و عظمت خود بازتماشامایندگان را شگفت زده می نمایند.

مسکو آب و هوای مرطوب قاره ای دارد که خصوصیت شاخص این اقلیم، زمستان های سرد و طولانی و تابستان های گرم است. دمای مسکو در زمستان بین پنج تا منفی 25 درجه سانتی گراد متغییر است. و در تابستان دمای مسکو به ده تا 35 درجه سانتی گراد می رسد. اولین برف معمولاً در آبان دیده می گردد ولی بیشترین بارش برف در دی و بهمن اتفاق می افتد. در اواسط فروردین شاهد تغییر ناگهانی به سمت هوای گرم و آفتابی خواهید بود به طوری که در اوایل خرداد دما به 20 درجه سانتی گراد می رسد.

با این توصیف ها برترین زمان سفر به مسکو در فصول پاییز و بهار است. بهار شهر مسکو پر از شکوفه است و پاییز آن پر از رنگ است. جشن های روز پیروزی و جشنواره بهاره بسیاری را در بهار برای سفر به مسکو تشویق می نمایند. تابستان ها با روزهای طولانی و گرمای کافی، اوج گردشگری در مسکو است. اما به طور حتم هزینه های سفرتان به روسیه در این فصل بالا خواهد رفت. از طرفی زمستان شهر مسکو بدنام است چون در تمام این فصل برف روی زمین است. اما اگر عاشق ورزش های زمستانی هستید فرصت سفر به مسکو را در زمستان از دست ندهید.

برای سفر به روسیه چه ارزی با خود ببرید؟

بهتر است که برای سفر به روسیه همراه خودتان روبل ببرید، اما در صورتی که نتوانستید روبل تهیه کنید می توانید دلار یا یورو همراه خودتان ببرید و آنجا تبدیل به روبل کنید. خودپردازهای بین المللی به طور گسترده در مسکو وجود دارند. ضمناً کارت اعتباری بین المللی در بسیاری از رستوران ها و هتل های عظیم مورد قبول هستند اما پول نقد غیر از روبل مورد قبول نخواهد بود.

برای سفر به مسکو چه راه هایی وجود دارد؟

پنج فرودگاه شهر مسکو را به دنیا متصل می نماید. در بین آنها فرودگاه بین المللی دوموددوو (Domodedovo) در فاصله 22 کیلومتری مسکو معتبرترین است. اما فرودگاه بین المللی شرمتیوو (Sheremetyevo) که در فاصله ده کیلومتری مسکو قرار گرفته، فرودگاهی است که تقریبا 60 درصد گردشگران به آن وارد می شوند. این فرودگاه ها مسکو را به بسیاری از کشورهای خارجی متصل می نمایند. بعلاوه پروازهای داخلی به شهرهای روسیه مانند آبکان، بلگورود، چوکرداخ، الیستا، کوتلاس، لیپتسک، و سن پترزبورگ، سوچی از این دو فرودگاه انجام می شوند.

اگر به فکر سفر به روسیه با اتوبوس هستید باید بگوییم که دسترسی به شهر مسکو و شهرهای دیگر روسیه با اتوبوس چندان آسان نیست و معمولا گردشگران برای سفر به مسکو این راه را انتخاب نمی نمایند. ولی خدمات اتوبوس های روسی برای سفر های داخل روسیه بسیاری عالی هستند. اتوبوس های روسیه امکانات کافی و امنیت کامل دارند.

خدمات راه آهن در شهر مسکو بسیار کارآمد است و به خوبی با بسیاری از شهرهای اروپا و شهرهای روسیه ارتباط برقرار می نماید. مسکو به وسیله راه آهن به شهرهای بین المللی مانند پکن، اوکراین، بلاروس، برلین، بوداپست، هلسینکی، پراگ، وین، ورشو، قفقاز و باکو وصل می گردد. اما به طور قطع امکان سفر به شهر مسکو با قطار از ایران به طور مستقیم وجود ندارد.

در سفر به مسکو کجا اقامت کنید

وقتی صحبت از اقامت در سفر به مسکو می گردد؛ نگران چیزی نباشید، مسکو همه امکانات مورد نظر شما را برای اقامت دارد. هتل های لوکس و پنج ستاره مثل Ritz Carlton، Ararat Park Hyatt، Four Seasons Hotel، Barvikha Hotel & Spa و بسیاری موارد دیگر هستند که می توانید انتخاب کنید. اگر دنبال گزینه های مالی تری در شهر مسکو هستید هتل های میان رده مثل هتل هیلتون، Russo-Balt Hotel، Metropol،National hotel ، Golden Apple Boutique، Sheraton Palace، Petroff Palace، DoubleTree by Hilton، Godzillas و خوابگاه های عالی مانند دیویدوف وجود دارند.

حمل و نقل داخلی در سفر به مسکو

در سفر به سکو از هر نقطه ای که سکونت داشته باشید، اتوبوس به نقاط دیگر شهر وجود دارد. هر خیابان اصلی حداقل یک راستا اتوبوس دارد. بعلاوه تاکسی هایی مانند Gett، Uber و Yandex Taxi خدمات کامل اینترنتی به شما ارائه خواهند داد.

اما در شهر مسکو شاید برترین سیستم حمل و نقل عمومی، مترو باشد. مترو مسکو دوازده خط دارد که 199 ایستگاه را به هم متصل می نمایند. مترو شهر مسکو شلوغ ترین سیستم مترو در دنیا است و روزانه ده میلیون مسافر راجابه جا می نمایند.

در سفر به مسکو چه چیزی بخورید؟

شاید سوال درستی نباشد که چه چیزی در سفر به مسکو بخورید، بلکه باید گفت چقدر بخورید؟ غذاهایی مانند بوروش borsch (سوپ چغندر قرمز)، پلمنی pelmeni، golubtsy، پنیر خاچاپوری، خینکالی و گوشت گوزن را در سفر به مسکو حتما امتحان کنید.

در سفر به مسکو کجا غذا بخورید؟

شهر مسکو برای غذا خوردن عالی است. رستوران های مشهور و لوکس زیادی هستند که در سفر به مسکو می توانید در آنجا انواع غذاهای روسی را امتحان کنید. رستوران هایی مثل کافه پوشکین، دکتر ژیواگو، شینوک، ماری وانا، تیلدا، White Rabbit، Oblomov، Ottepel برترین رستوران های مسکو برای گردشگران هستند. ولی بد نیست که در سفر به مسکو به فست فودهای زنجیره ای روسیه با نام Kroshka سر بزنید یا انواع غذاهای محلی را از دکه های خیابانی غذافروشی بخرید و تست کنید.

تماشای های مسکو

تاریخ برایتان مجذوب کنندهیت دارد؟ پس در سفر به مسکو از تماشای های مسکو مانند میدان سرخ (Red Square)، کلیسای سنت باسیل، تئاتر بلوشوی، کرملین، مقبره لنین، کلیسای جامع مسیح منجی، کلیسای جامع اوسپنسکی، Krutitskoe Podvorye، کلیسای The Holy Virgin، برج منشیکوف و دیوارها و برج های کرملین تماشا کنید.

اگر به موزه ها علاقه دارید در سفر به مسکو زمانی برای بازدید از گالری ترتیاکوف ایالتی، Armoury Chamber، موزه Tsaritsyno، موزه هنرهای زیبا پوشکین، موزه تاریخی و معماری Kolomenskoye، گالری نو ترتیاکوف، موزه کیهان شناسی، گالری هنری کشورهای اروپایی و آمریکایی، پارک هنری موزون و موزه ایالتی تاریخ GULAG، در نظر بگیرید.

تماشا از پارک فرهنگی و تفریحی مرکزی گورکی، Vorobyovy Gory، باغ گیاه شناسی MSU Aptekarskiy Ogorod، پارک ایزمایلوفسکی، پارک Zaryadye، باغ نسکوچنی، پارک Tsaritsino، پارک کلومنسکوئی، باغ Aptekarsky یا باغ گیاه شناسی دانشگاه ایالتی مسکو و پارک پیروزی برای عاشقان طبیعت در سفر به مسکو مجذوب کننده خواهد بود.

در سفر به مسکو بچه ها را نباید فراموش کنید. تئاتر و موزه عروسکی اوبرازسوف، سیرک عظیم مسکو، تئاتر موسیقی کودک، دلفیناریوم شهر مسکو، باغ وحش مسکو، قایق سواری مسکو، آکواریوم اقیانوس مسکو، مرکز رسانه ها در پارک زریادیه (Zaryadye)، آکواریوم Crocus، موزه آزمایش و پارک پاندا از تماشایهای مسکو برای بچه ها در سفر به مسکو است.

مراکز خرید مقرون به صرفه در مسکو

مراکز خرید عظیم بسیاری در سراسر شهر مسکو وجود دارد اما سه مورد از این مراکز خرید در سفر به مسکو برای گردشگران مجذوب کنندهیت بیشتری داشته است. مراکز خرید GUM، TsUM و Detsky Mir که در فاصله کمی با یکدیگر قرار دارند. مرکز خرید GUM یکی از قدیمی ترین و لوکس ترین فروشگاه های کشور مشهور به سقف شیشه ای است انواع فروشگاه های لوکس، سوپر مارکت عظیم و چندین رستوران و کافه در این مرکز خرید وجود دارند. TsUM یکی دیگر از مراکز خرید به جای مانده از دوران قبل از انقلاب است که پر از بوتیک های لباس مجلسی و رستورانی عظیم در پشت بام است. Detsky Mir را می توان مرکز خریدی برای بچه ها دانست. هر آنچه که در سفر به مسکو قصد دارید برای کودکتان بخرید را می توانید اینجا بخرید.

برای خرید مواد غذایی هم دو بازار معروف در شهر مسکو وجود دارند که خالی از لطف نیست در سفر به مسکو به آنها سری بزنید. Danilovsky Market که علاوه بر مواد غذایی بخش هایی مثل غرفه های مد و عتیقه فروشی هم دارند. قیمت مواد غذایی در بازار Usachevsky کمی گران تر است. اما محصولات کشاورزی تازه مثل پنیرهای محلی و گوشت های تازه را می توانید از این بازار بخرید.

بازار محلی ایزمالوفسکی با دیوارهای و گنبدهای رنگارنگ از مراکز خرید مقرون به صرفه در مسکو است که برای خرید و تماشا تاریخ باهم در سفر به مسکو است. انواع کافی شاپ و رستوران و غرفه های فروش لوازم دست دوم در بازار ایزمالوفسکی پیدا می شوند.

اگر به عتیقه ها علاقه دارید می توانید عتیقه هایی عالی را در Antikvarnaya Lavka بخرید. از کتاب های نفیس گرفته تا مجسمه و نقاشی. اما قیمت ها بسیار بالاست. راستی حواستان به قوانین خروج عتیقه از کشور روسیه باشد.

وقتی از سفر به مسکو برگشتید مطمعنا خیلی از دوستان و آشنایان منتظر سوغاتی هستند. از کجا می توانید این سوغاتی ها را بخرید؟

اگر دوست دارید از لباس های طراحان روسی با معروفیت دنیای سوغاتی بخرید برند Gosha Rubchinskiy گزینه خوبی است. یکی از بازارهایی که می توانید این برند را از آن بخرید KM20 است. برترین لباس ها از مارک ها و برند های داخلی و خارجی در این بازار پیدا می شوند. طبقه دوم مرکز خرید GUM هم به فروش محصولات مد روسی اختصاص دارد. ولی اگر دوست دارید از سفر به مسکو از صنایع دستی سوغاتی بخرید به فروشگاه Zaporozhets در مرکز خرید Flakon سر بزنید. بازار های خیابانی در اربات قدیم (Old Arbat)، Sparrow Hills، بازار Izmailovsky و بازار میدان سرخ (Red Square Market) هم مراکز خرید مقرون به صرفه در مسکو هستند که می توانید انواع سوغاتی ها را از آنجا بخرید.

شهر مسکو، به اسم مرکز عظیمترین کشور روی کره زمین، قرار است جایی چشم گیر و مجذوب کننده باشد. این شهر کاملاً عجیب و پر انرژی و پر هرج و مرج است که 80٪ از پول روسیه و 10٪ از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است. شهر مسکو مجذوب کننده، تماشای، ثروتمند، مد روز و در حال پیشرفت است و در عین حال شهری کثیف، فقیر و عقب مانده هم است. چیزی که واضح است شهر مسکو همه خصوصیات را با هم دارد.

برای اینکه در سفر به مسکو لذت ببرید باید آن را خوب بشناسید. شهر چندان توریستی نیست مگر این که بدانید باید کجا بروید و از کجاها بازدید کنید. عصرها در خیابان های قدیمی شهر مسکو قدم بزنید به خصوص در زمستان از شنیدن صدای برف زیر پای خودتان لذت ببرید. به کرملین و میدان سرخ سر بزنید. یک وعده غذایی را در رستوران پوشکین بخورید. از موزه ها و گالری های مختلف شهر مسکو تماشا کنید. برای پیاده روی عاشقانه به پارک Izmailovsky بروید. سفر به مسکو لذت بخش خواهد بود؛ اگر برنامه ریزی و هدف درستی داشته باشید.

منبع: گردشبان
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1155

به "صفر تا صد سفر به مسکو ؛ عظیم ترین شهر قاره اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد سفر به مسکو ؛ عظیم ترین شهر قاره اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید