آمار سفرهای نوروز 1401 اعلام شد

به گزارش درگ فایل، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر شده، آمار سفرهای نوروز 1401 اعلام شد.

آمار سفرهای نوروز 1401 اعلام شد

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر از ثبت بیش از 50 میلیون و 600 هزار نفر شب اقامت در نوروز اطلاع داد و مازندران، خراسان رضوی، گیلان، هرمزگان، فارس، اصفهان، بوشهر، یزد، خوزستان و تهران را پرسفرترین استان ها در تعطیلات نوروز سال جاری معرفی کرد.

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل توسعه گردشگری داخلی در نشست خبری عملکرد ستاد مرکزی هماهنگی که با حضور معاونان وزارت راه و شهرسازی، معاون وزارت کشور، رئیس سازمان اورژانس، پلیس راهور ناجا و جمعیت هلال احمر برگزار گردید، خاطرنشان کرد: مجموع آمار اقامت شبانه مسافران نوروز از 26 اسفند 1400 تا 13 فروردین در اقامتگاه های رسمی، 50 میلیون و633 هزار و 296 نفر شب بوده است.

به گفته او، مازندران، خراسان رضوی، گیلان، هرمزگان، فارس، اصفهان، بوشهر، یزد، خوزستان و تهران بیشترین اقامت را در نوروز داشتند و برای نخستین بار تهران در بین 10 استان پرسفر قرار گرفته است.

فاطمی اضافه نمود: استان های بوشهر، هرمزگان، گیلان، لرستان، تهران و البرز نوروز سال جاری در قیاس با تعطیلات نوروز سال های 98 و 97 با رشد اقامت روبرو شده اند.

او با اشاره به پیش بینی سونامی سفر از ماهها پیش و برنامه ریزی این ستاد از آبان ، گزارشی از اقدامات صورت گرفته را ارائه کرد و یادآور شد: در دو سال کرونا بخش عمده تأسیسات گردشگری با مسائل زیادی روبرو شده و بعضی از چرخه خدمات خارج شده بودند و اولویت رسیدگی و ساماندهی این زیرساخت ها بود.

منبع: همگردی
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1490

به "آمار سفرهای نوروز 1401 اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار سفرهای نوروز 1401 اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید